رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که برخورد با مفاسد اقتصادی وظیفه ذاتی قوه قضاییه است، در عین حال یادآور شد که حل مشکلات اقتصادی را نباید به استجازه اخیر و رسیدگی‌های قضایی پیوند زد. وی همچنین تاکید کرد: صرف برخورد قضایی، مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۰۶

آیتا... آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: کجای بندهای این استجازه دال بر این است که در اصل برخورد با مفاسد اجازه گرفتهایم؟ این نسبتها و سخنان حاشیهای آن، علاوه بر اینکه سخن خلاف واقعی است، توهین به دستگاه قضایی، مسئولان عالی قضایی و بلکه بالالتزام توهین به مقام معظم رهبری است. گویی ایشان امروز به دستگاه قضایی اجازه دادهاند که با مفاسد اقتصادی برخورد کنید. واقعا چرا عدهای خود را عقل کل حساب میکنند و دیگران را فاقد حداقل ادراک؟ / میزان

هفتمین جلسه دادگاه باقری درمنی

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی صبح دیروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، نماینده دادستان پشت تریبون قرار گرفت و به مواردی که متهم در جلسه قبلی دادگاه یعنی در جلسه روز یکشنبه مطرح کرده بود پاسخ داد.

پس از اظهارات نماینده دادستان، باقری درمنی مجددا به دفاع از خود پرداخت و در بخشی از جلسه دیروز هم نماینده بانک مرکزی، مسائلی را علیه متهم مطرح کرد.

ادامه نشست رسیدگی به اتهامات باقری درمنی امروز برگزار میشود./ میزان

لاوروف: اقدامات ضد ایرانی آمریکا را نمیپذیریم

وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه اقدامات غیرقانونی آمریکا در برخی مسائل ازجمله در خصوص ایران، سازمان تجارت جهانی و مناقشه اسرائیل و فلسطین را نمیپذیرد.

سرگئی لاوروف با بیان اینکه آمریکا اقداماتی میکند که ارتباطی با دیپلماسی ندارد، اظهار کرد: آنها از توافق هستهای با ایران موسوم به برجام که سندی مهم و بیسابقه بود خارج شدند یا در خصوص حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تلاشهای سایر کشورها را به هدر میدهند./ایرنا

هیچ کشوری به تعهداتی همانند ایران در برجام ملزم نشده است

جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: هیچ کشوری مجبور نبوده برای پایبندی به یک توافق کارهایی را انجام دهد که ایران برای پایبند ماندن به این توافق انجام داد، بعد ما از آن خارج میشویم؟

کری درباره تلاشهای پنهانی خود برای حفظ برجام پس از روی کار آمدن ترامپ که باعث خشم وی شده بود نیز گفت: سعی داشتم آنچه منطق درست حکم میکرد ادامه یابد. من نظرم را گفتم و از حقم برای صحبت کردن استفاده میکنم.

وی درباره اصرار طرف آمریکایی بر ادامه مذاکرات در برجام و امتیازدهی به ایرانیها نیز گفت: تأسفبار است که ترامپ بیشتر اوقات نمیداند درمورد چهچیزی صحبت میکند.

کری اظهار کرد: وزیر دفاع وی فکر میکرد که باید این توافق حفظ شود. وزیر خارجهای که ترامپ از شرش خلاص شد نیز فکر میکرد باید این توافق حفظ شود. نهادهای اطلاعاتی او فکر میکردند این توافق باید حفظ شود. واقعیت این است که توافق (هستهای) نتیجه میدهد./تسنیم

پیشنهادهای اروپا انتظارات ما را برآورده نکرده است

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه پیشنهادهایی از سوی اروپا ارائه شده و طرحهایی هم در ایران مورد توجه است، گفت: هنوز آنگونه که باید و شاید و انتظار ما بوده، به مرحله نهایی نرسیدیم.

بهرام قاسمی دیروز در نشست خبری افزود: درباره حوزههای مختلف مالی، پولی، بانکی و مسائل دیگر اقتصادی با طرف اروپایی گفتوگوهای زیادی داشتیم که البته در حال حاضر از بیان جزئیات آن و مکانیسمهایی که وجود دارد، خودداری کرده و تا آینده صبر میکنیم.

وی همچنین با رد برخی اظهار نظرها در مورد دخالت ایران در امور داخلی عراق اظهار کرد: ما به انتخاب مردم عراق احترام میگذاریم و با هر دولتی از هرجناح و حزبی در عراق همکاری میکنیم چرا که ما همسایه هستیم و باید با یکدیگر همکاری کنیم./ جامجم

لغو جلسه دفاع دکترای حسین فریدون

جلسه دفاع دکترای بحثبرانگیز حسین فریدون که قرار بود دیروز برگزار شود، لغو شد.

سیدمحمدعلی حسینیزاده، مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی درباره لغو جلسه دفاع برادر رئیسجمهور اظهار کرد: یکی از داوران جلسه دفاع مشکلی برایش پیش آمده بود که به همین دلیل جلسه دفاع آقای حسین فریدون لغو شد. براساس این گزارش، مدرک دکترای حسین فریدون دارای تخلفات تحصیلی بود که کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی سال 95 کمیتهای سه نفره را مامور بررسی این مساله میکند و در نهایت این کمیته اعلام کرد که تخلف تحصیلی برادر رئیسجهور محرز شده است اما با ریاست محمدرضا عارف بر کمیسیون آموزش، پرونده تحصیلی وی مسکوت مانده است./تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها