نیاز به تولید 20میلیون قوطی شیر خشک در سال

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس، بابیان ‌این که کشور سالانه به تولید ۲۰ میلیون قوطی شیرخشک نیاز دارد گفت: یک و نیم میلیون کودک شیرخوار در کشور از شیرخشک تغذیه می‌کنند که دو سوم آن در داخل کشور تولید می‌شود و یک سوم شیرهای مورد نیاز هم وارداتی است، حجم کل تعاملات ریالی این صنعت حدود 400 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۰۱

به گزارش خانه ملت، همایون هاشمی در تشریح جزئیات بازدید اعضای فراکسیون غذا و دارو از مرکز اصلی تولید شیرخشک گفت: گزارشهایی به کمیسیون بهداشت و فراکسیون غذا و دارو ارائه شده بود مبنی بر این که مردم نگران کمبود شیرخشک در بازار هستند، بنابراین از محل اصلی توزیع شیرخشک برای بیماران خاص بازدید کردیم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این بازدید مشخص شد در حوزه تامین 60 نوع شیر خشک برای بیماران خاص هیچ کمبودی وجود ندارد و به این دلیل که دولت منابع لازم برای این بخش را تامین میکند، بنابراین هیچ افزایش قیمتی هم وجود نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: بیتردید برای عرضه شیرخشک برای بیماران خاص هم بازار سیاه ایجاد نخواهد شد، چرا که این شیرها نشانهدار شدهاند واز طریق شبکه پستی به منزل بیماران ارسال خواهند شد و این اقدام درخوری بود که برای پیشگیری از بروز هر گونه اختلال در روند توزیع شیرخشک برای این بیماران صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها