گزارشی درباره قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان

روزشماری برای فصل داغ فوتبال اروپا

کد خبر: ۱۱۶۲۱۲۴

عصر روز پنجشنبه شهر موناکو فرانسه میزبان نشست یوفا بود تا ضمن معرفی بازیکنان برتر فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌ها در فصل جدید رقبای خود را بشناسند. اسطوره‌های فوتبال اروپا همچون دیوید بکام در این مراسم بودند تا جرقه یک فصل داغ و هیجانی دیگر در فوتبال اروپا زده شود. با انجام قرعه‌کشی، برخی از تیم‌ها از همین حالا باید خود را برای مقابله با غول‌های اروپا آماده کنند و در این میان برخی تیم‌های بزرگ اروپایی کار چندان سختی ندارند و خود را در مرحله حذفی می‌بینند.

گروههای مرگ

با انجام قرعهکشی مرحله گروهی، طرفداران و دوستداران فوتبال خود را برای بازیهای هیجانی دو گروه B و C آماده کردهاند. اولین گروه مرگ را میتوان گروه دوم این بازیها دانست که بارسا با تیمهای تاتنهام، آیندهوون و اینتر هم گروه شده است. این دومین فصل پیاپی است که پوچتینو و شاگردانش در تاتنهام در مرحله گروهی با تیمهای بزرگ اروپا هم گروه میشوند. سال گذشته نیز اسپرزها در مرحله گروهی در کنار تیمهایی همچون رئال و دورتموند در یک گروه قرارگرفتند و با توجه به تجربه کمتر نسبت به آنها در بازیهای اروپایی، توانستند به عنوان تیم اول از گروه خود به مرحله حذفی صعود کنند.

تاتنهام که بهترین افتخارش در این مسابقات رسیدن به جمع هشت تیم نهایی است، در این فصل نیز برای موفقیت بیشتر کار سختی پیشرو دارد. با این حال، هری کین کاپیتان و مهاجم گلزن تاتنهام بر این باور است که این قرعه میتواند زمینه موفقیتهایش بیشتر تیمش باشد. او در این زمینه به دیلی تلگراف گفت: ما فصل گذشته نیز بخوبی نشان دادیم که میتوانیم مقابل تیمهای بزرگی همچون رئال بخوبی بازی کنیم. در این فصل نیز، بازی در ورزشگاههایی همچون نیوکمپ و سنسیرو بسیار جذاب خواهد بود. بازی مقابل تیمی همچون بارسا که بهترین بازیکنان جهان را دارد، بیشک بسیار جذاب است.

در دومین گروه مرگ هم یکی دیگر از تیمهای انگلیسی حضور دارد. لیورپول که فصل گذشته تا فینال لیگ قهرمانان رفت و بازی را به رئال واگذار کرد، در گروه C باید به مصاف پاریسن ژرمن، ناپولی و ستاره سرخ بلگراد برود. یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول با بیان اینکه از قبل انتظار قرعهای سخت برای تیمش را داشته، در این رابطه گفت: PSG در حال حاضر یکی از بهترین تیمهای فوتبال در جهان است و هدف اصلیشان در این فصل قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است و دو بازیمان با این تیم میتواند بسیار جذاب باشد. از سوی دیگر، رویارویی بازیکنان برزیلی لیورپول با ستارهای همچون نیمار در نوع خود یک چالش مهم و جدی به حساب میآید.

فرار بزرگان

در میان تیمهای بزرگ اروپا، رئال مادرید و منسیتی را میتوان خوششانسترین تیمهای حاضر در مرحله گروهی دانست. شاگردان پپ گواردیولا در مقایسه با دیگر تیمهای انگلیسی در گروه بسیار راحتتری حضور دارند و باید با شاختار دونتسک، لیون و هافنهایم دیدار کنند. این تیم که سال گذشته تا مرحله نیمهنهایی بالا رفت و آنجا مغلوب لیورپول شد، به دنبال این است که امسال بتواند اولین جام قهرمانی در این مسابقات را به دست آورد. دیگر قرعه آسان به نام رئال مادرید افتاده که باید با رم، زسکا مسکو و ویکتوریا پلژن بازی کند.

این تیم اگرچه در سه فصل گذشته به قهرمانی در این مسابقات رسید، همه منتظرند تا ببینند رئال بدون زیدان و رونالدو باز هم میتواند به موفقیتهایش در اروپا ادامه دهد یا خیر؟

تقابلهای خاص

در بازیهای مرحله گروهی، بعضی از تقابلها میان تیمها و بازیکنان در نوع خود میتواند چالشی و جالب توجه باشد. مهمترین تقابل مربوط به گروه H است که رونالدو در لباس یووه با منچستر همگروه شده و باید بعد از سالها دوباره به اولدترافورد بازگردد. از سوی دیگر، کریس علاوه بر تقابل با تیمی که موفقیتش را از آنجا استارت زد، باید مقابل ژوزه مورینیو قرار بگیرد که چند سال در رئال زیر نظر او بازی کرد.

ادینسون کاوانی، مهاجم PSG نیز تقریباهر دو چنین وضعیتی دارد. او در بازیهای گروه C باید مقابل موناکویی قرار بگیرد که سکوی پرتاب او به باشگاههای مهم اروپا بود.

دیدار لیورپول و پاریسن ژرمن از لحاظ مربیان حاضر روی نیمکت هر دو تیم نیز میتواند جذاب باشد. یورگن کلوپ و توماس توخل یک نقطه مشترک دارند و آن این که این دو مربی آلمانی در کارنامهشان مربیگری در دورتموند به چشم میخورد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها