با افتتاح 193 پروژه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ده استان کشور، امکان اشتغال برای 2769 نفر به‌صورت مستقیم و 7000 نفر به‌صورت غیرمستقیم فراهم شد.به گزارش خبرنگار جام جم در آیین افتتاح این پروژه‌ها که طی روزهای گذشته با حضور دو نفر از نمایندگان مجلس، معاونان و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جمعی از فعالان این سه حوزه برگزار شد، مسئولان 9 استان کشور، از طریق ویدئو کنفرانس، آغاز بهره‌برداری از طرح‌های استانی خود را به دستور علی‌اصغر مونسان کلید زدند.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۱۳

حجم سرمایهگذاری در این پروژهها 1790میلیارد تومان بوده است و طرحهای مرمتی، احیا و بهرهبرداری از اماکن و خانههای تاریخی، اقامتگاههای بومگردی، محوطههای گردشگری و هتلها و نیز کارگاههای صنایعدستی را شامل میشود. استانهای گیلان، گلستان، مازندران، سمنان، بوشهر، کرمانشاه، چهارمحالوبختیاری، اصفهان، یزد و تهران، ده استانی هستند که طرحهای مذکور با هدف توسعه صنعت گردشگری بهعنوان منبعی پایدار برای کسب درآمد و اشتغالزایی در آنها افتتاح شد.

در این مراسم، پویا محمودیان، معاون صنایعدستی سازمان میراث فرهنگی از اعلام اخبار مربوط به اجرایی شدن طرح بیمه هنرمندان در آیندهای نزدیک خبر داد. همچنین در بخش دیگری از این مراسم، مسعودی، نایبرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بر حمایت نمایندگان مجلس از طرحهای تسهیلکننده توسعه گردشگری در کشور تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها