رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: امسال برای مهار گرد و غبار یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۲۷

به گزارش جامجم، عیسی کلانتری افزود: گردوغبار دو منشأ داخلی و خارجی دارد. برای منشأخارجی نمیتوانیم کاری انجام دهیم، چرا که محیطزیست در کشورهای عراق و سوریه بهدلیل حضور گروههای تروریستی بهصورت کامل تخریب شده و منشأ خارجی گرد و غبار منطقه از غرب به شرق است.

وی بیان کرد: گرد و غباری که منشأ داخلی دارد بهدلیل مدیریت نادرست در منابع و خشک شدن تالابها و همچنین بیتدبیری در ساخت سدهاست و همین موضوع مهمترین عامل خشکی رودخانهها و تالابها و نابودی زیستگاههاست و باعث ایجاد خیزش گرد و غبار در منطقه شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیطزیست عنوان کرد: در تمام کشورهای دنیا برای حفظ محیطزیست و منابعی که در معرض تهدید و نابودی هستند، اقدامات بسیاری صورت میگیرد که سازمان ملل برای حفظ محیطزیست و جلوگیری از تشدید تغییر اقلیم، سالانه حدود 200 میلیارد یورو به کشورها میدهد.

وی با بیان اینکه مهمترین و اولین چالش زیستمحیطی در کشور آب است، گفت: متاسفانه در کشور بیش از ظرفیت از آب استفاده میشود. کشورهای دنیا به این نتیجه رسیدهاند که باید فقط 40 درصد از آبهای تجدیدپذیر استفاده کنند.

کلانتری افزود: در سال جاری به دلیل کمبود بارشها در کشور با بحران آب روبهرو شدیم که این موضوع بهدلیل قرار گرفتن ایران در منطقه خشک و نیمهخشک یک موضوع عادی محسوب میشود، اما مصرف آب در ایران بالاتر از استاندارد جهانی 110 درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها