رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد

رسیدگی به 222 پرونده قاچاق سازمان‌یافته

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس گفت: در چهار سال گذشته 222 پرونده قاچاق سازمان‌یافته به محاکم تحویل داده شد که 11 هزار میلیارد تومان حاصل احکام آن است.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۵۰

به گزارش ایرنا، در جلسه علنی سهشنبه مجلس گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص ریشههای قاچاق کالا و ارز قرائت شد.

پس از قرائت این گزارش علی مؤیدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در سالهای گذشته شعب ویژه مبارزه با قاچاق در تعزیرات و قوه قضاییه قابل توجه نبود، اما سال گذشته 1124 شعبه ویژه برای رسیدگی به پروندههای قاچاق کالا شکل گرفت و 40 دادگاه تجدیدنظر هم در این زمینه فعال شد.

وی افزود: در چهار سال گذشته 222 پرونده به عنوان پروندههای مربوط به قاچاق سازمانیافته به محاکم تحویل داده شد که 11 هزار میلیارد تومان حاصل این احکام بود تاکنون هزار میلیارد تومان آن به خزانه واریز شده و بقیه تا پایان سال واریز میشود، درباره جرایم سازمانیافته 555 متهم که قاچاقچی اصلی بودند و اقتصاد را مختل میکردند، دستگیر شدند و در اختیار محاکم قرار گرفتند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین در مورد طرح رجیستری برای گوشیهای تلفن همراه گفت: ما از سال 92 به بعد 600 میلیون تومان به زیرساختها اختصاص دادیم و در حال حاضر ده سامانه اصلی و 20 سامانه فرعی داریم و میتوانیم با قاطعیت بگوییم هیچ گوشی تلفنی در کشور فعال نیست مگر اینکه تشریفات قانونی آن رعایت و حقوق دولت پرداخت شده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها