دست‌تان باز است؛ طبیعت سخاوتمند دستت‌تان را باز گذاشته تا انتخاب کنید؛ آب درمانی، لجن درمانی و گل درمانی، طب سوزنی یا اصلا هیچ‌کدام. یک پیاده‌روی ساده در دل طبیعت زیبا. همه اینها راه‌هایی است که هم روحتان را آرام می‌کند، هم خستگی‌های مزمن جسم‌تان را می‌برد و هم درمانی می‌شود بر دردهای آزاردهنده‌ای که پا و دست و کمرتان را ملول کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۱۵

ایران، سرزمین چشمههای معدنی آب گرم و سرد

برای آب درمانی با چشمههای آب گرم و سرد دنبال جای خاصی نگردید، تقریبا تمام استانهای کشورمان چندتایی از این چشمهها دارند، گرچه بسیاری از این چشمهها ناشناختهاند و جز مردم بومی کسی از وجودشان خبر ندارد. ما در این صفحه البته بنا داریم آنها را شناسایی کرده و یکی یکی خدمتتان معرفی کنیم.با این حال حضور منورتان عرض کنیم که معروفترین و شناختهشدهترین این چشمهها که تا حدی از امکانات زیرساختی -خدماتی مورد نیاز هم برخوردارند، در استانهای اردبیل، گیلان و آذربایجان شرقی است که اتفاقا آب و هوای سرد و مطبوعی دارند و میتوانند گزینههای مناسبی برای سفر شهریور ماهتان باشند. استان اردبیل از مراکز مهم آب معدنی و آبگرم کشور است و سراغ این چشمهها را بیشتر میتوانید در شهرهای سرعین، نیر، خلخال، مشگین شهر، گیوی و اردبیل بگیرید. آذربایجان شرقی هم صدها چشمه معدنی آب گرم و سرد دارد که عمده آنها در ناحیه سراب و بستانآباد و تبریز و آذرشهر است.

گیلان هم چشمههای آب گرم و معدنی زیادی دارد که به وقتش سراغشان میرویم و خدمتتان معرفی میکنیم.

این لجنهای زشت پرخاصیت

آنها که روحیه خیلی حساسی ندارند و وسواس تمیزی - کثیفی هم به جانشان نیفتاده، انتخابهای بیشتری برای درمان از راه طبیعت دارند؛ چراکه غیر از آب درمانی، گزینه درمان با گل و لجن را هم میتوان به این گروه پیشنهاد کرد. برخی گلها و لجنها مثل آنچه در سواحل دریاچه ارومیه یا سواحل مکران در چابهار سیستان و بلوچستان هست، سرشار از مواد مغذی و معدنی است که میتوانند بسیاری از دردهای جسمانی (مفصلی، عروقی، پوستی و...) را درمان کنند و به احتمال قوی باعث نشاط روح و روان هم شوند، البته ما هم مثل شما فقط
شنیده ایم و هنوز نه دلش را داشتهایم خودمان را به لجن بزنیم و نه توفیقش را، ولی حتما در این صفحه و در آینده با هم سراغشان خواهیم رفت. فعلا همین قدر در ارزش این گل و لجنها بدانید که خارجیها آن را تبدیل به دلار میکنند؛ چطور؟! با ساخت انواع کرمهای بهداشتی و لوازم آرایشی طبیعی و مقوی و عرضه در بازارهای جهانی.

برمیگردیم به شیوه درمانی نیاکان مان

طبیعت درمانی بجز اینها که گفتیم، طب سنتی و پیادهروی در دل طبیعت را هم شامل میشود. امروزه بسیاری از مردمان جهان از شیوههای درمان شیمیایی روی برگردان شده و ترجیح میدهند با همان سبک نیاکانشان که هم بیدردسرتر و سالمتر است و هم ارزانتر
درمان شوند.

طب سنتی هم که میدانید ریشهاش برمیگردد به همین کشورهای عمدتا آسیایی و شرقی و از جمله کشور خودمان. این روزها سراغ بهترین مطبهای سنتی را میتوانید در شهرهای کاشان، اصفهان، تهران و خراسان رضوی بگیرید.

چقدر این روش درمان را دوست دارم

درمان با طبیعت از طریق پیادهروی هم که شاید نیازی به معرفی نداشته باشد، هرجای دنیا که باشید با قدم زدن میتوانید آرامش روحی و روانیتان را تضمین کنید.

این یکی را دستکم خودمان برایتان تضمین میکنیم، چون تا دلتان بخواهد اهل پیادهروی هستیم و میدانیم که آب روی آتش است؛ وقتی هم دلت گرفته و هم روح و روانت به هم ریخته. اندر فواید جسمانیاش هم بعدتر برایتان خواهیم گفت. راستی خرجی هم ندارد و بهترین گزینه است برای امثال خودمان که طبقه کارگریم و پول لاکچری بازی هم نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها