عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین ؛

ایران درد و رنج عملیات تروریستی را کاملا لمس کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت:جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور های قربانی تروریسم است که بیش از 17 هزار قربانی ترور دارد و درد و رنج عملیات تروریستی علیه کشور را کاملا لمس کرده است .
کد خبر: ۱۱۶۱۷۴۶
ایران درد و رنج عملیات تروریستی را کاملا لمس کرده است

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین با اشاره به اینکه تروریست توسط کشورهای مرتجعی که مدعی مبارزه با آن هستند حمایت می شود افزود: این کشور ها بر اساس منافع خود هر جا به سودشان باشد با تروریست برخورد می کنند و هر جا در جهت منافع انان نباشد حتی به تروریسم کمک می کنند لذا تا زمانی که چنین تفکری وجود دارد نباید منتظر تغییر و نابودی کامل تروریسم باشیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری پیشرو قوانین محکمی برای مبارزه با تروریسم دارد گفت:در این زمینه قوانین محکمی مثل مقابله با تامین مالی تروریسم و قوانینی که تاکید دارد کسانی که از حوزه تروریست آسیب دیده اند باید جبران خسارت شود مصوب شده است.

نقوی در ادامه افزود:مجامع بین المللی با قضیه ترور، سیاسی برخورد می کنند و براساس قوانین و مقرارات عمل نمی کنند و تنها بر اساس منافع خود ، در هر جا به سودشان باشد با تروریست برخورد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایران در مبارزه داعش نقش اساسی داشت گفت:اگر این مبارزه و مقابله ایران با داعش نبود امروز این گروه نا امنی هایی را درهمه کشورها و حتی کشورهای غربی ایجاد می کرد و باید برای مقابله با این حکومت خود خوانده هزینه های زیادی می پرداختند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، اقدام ایران درمقابله با گروه های تروریستی را شایسته تقدیر از سوی مجامع بین المللی دانست و افزود: هیچ کشوری به این اقدام ایران توجه ندارد و بیشتر منافع خود را درنظر می گیرد،لذا کسانی که داعش را تقویت، حمایت و پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی کردند طبیعی است که از مقابله ایران با گروهای تروریستی حمایت نمی کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه ای برای معرفی ایران به عنوان یکی از پیشتازان مبارزه با تروریسم و قربانیان این حادثه تلخ باید اقدامات گسترده ای انجام شود گفت:حتی برای مردم خودمان این بخش حل نشده و رسانه های بیگانه ذهن مردم را منحرف می کنند.

نقوی افزود:شاهدیم که درجلسات به ما گفته می شود که سوریه و یا عراق به ما چه ارتباطی دارد و ما می گویم اگر ایران در سوریه در مقابل داعش نمی ایستاد باید الان در مرزهای کردستان می ایستاد و اگر ایران داعش را سرکوب نمی کرد امروز در خاک ایران داعش به دنبال ناموس ملت ایران بود.

وی گفت:بنابراین چنین برداشتی درست نیست و در جامعه نیز به درستی تبیین نشده که چرا ما در سوریه و عراق علیه داعش جنگیدیم و ایستادیم.

فاطمه امیری - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها