مامور قلابی امنیت پرواز با فریب جویندگان کار، به بهانه استخدام آنها به عنوان مهماندار، کلاهبرداری میلیونی کرد. متهم برای اجرای نقشه‌اش، یک مرکز آموزش خلبانی را یک روز اجاره کرده بود.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۰۵

به گزارش جامجم، اوایل فروردین امسال مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران از مرد شیادی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. پس از طرح این شکایت با دستور بازپرس مستوفی، تحقیقات پلیس آگاهی ویژه فرودگاه مهرآباد تهران دراین باره آغاز شد .

شاکی به افسر تحقیق گفت: من در تلاش برای یافتن کار مناسبی بودم که موفق نشدم. یک روز به کافی شاپی در یکی از محلههای تهران رفته بودم که با مرد جوانی آشنا شدم. او خودش را بازرس و مامور امنیتی معرفی کرد. میگفت میتواند مرا به عنوان مهماندار در یکی از شرکتهای هواپیمایی به صورت رسمی استخدام کند. شماره تلفنم را گرفت و چند بار دیگر با من قرار گذاشت. او قرارهایش را مقابل شرکتهای هواپیمایی میگذاشت و با این کار اعتمادم را جلب کرد. این مرد در عکس پروفایل تلگرامش لباس ماموران امنیت فرودگاه را پوشیده و با آن عکس گرفته بود. بابت استخدامم در شرکت هواپیمایی به عنوان مهماندار طی چند مرحله بیش از 25 میلیون تومان به او پرداخت کردم. مرد شیاد حتی من و چند دختر و پسر دیگر را چند بار به یک مرکز آموزشی خلبانی و مهمانداری برد و لباسهای مهمانداران را به ما داد. چند جزوه برایم ارسال کرد و خواست با خواندن آنها، برای امتحان و مصاحبه آماده شوم.

شاکی ادامه داد: بعداز دو هفته به محل آزمون در یک مرکز آموزش خلبانی و مهمانداری رفتیم، اما از او خبری نبود. از مسئولان مرکز سراغ او را گرفتیم که معلوم شد آنها کارمندی با مشخصات آن مرد ندارند. همانجا بود که پی بردم کلاهبردار است. تلفنهایش خاموش بود و موفق به یافتنش نشدم.

با جمعبندی این اطلاعات تحقیقات برای دستگیری کلاهبردار فراری ادامه داشت تا اینکه دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد شکایت جدیدی را مطرح کرد و به افسر تحقیق گفت: به دنبال کار بودم که در یک مرکز خرید با مردی آشنا شدم که به بهانه استخدام به عنوان مهماندار یک شرکت هواپیمایی معروف، از من هفت میلیون تومان کلاهبرداری کرد و متواری شد. اکنون از وی شکایت دارم.

تحقیقات ماموران به سرپرستی سرهنگ شریفی، رئیس پلیس آگاهی ویژه فرودگاه مهرآباد تهران برای دستگیری کلاهبردار فراری ادامه داشت تا اینکه افراد دیگری با حضور در پلیس آگاهی از متهم فراری شکایت کردند. تحقیقات نشان میداد این افراد در صدد استخدام به عنوان مهماندار بودند که در دام مرد شیاد گرفتار شده اند و مورد کلاهبرداری میلیونی قرار گرفتهاند.

با افزایش شکایتها روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. جستوجوها همچنان ادامه داشت تا اینکه چندروز پیش ماموران آخرین مخفیگاه متهم را در یکی از شهرهای اصفهان شناسایی کردند و او بازداشت شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی ویژه فرودگاه مهرآباد تهران ابتدا اظهارات ضدو نقیضی را مطرح کرد و مدعی شد کلاهبردار نیست و اشتباهی بازداشت شده، اما زمانی که در مواجهه حضوری با شاکیان قرار گرفت و شناسایی شد، به ناچار سکوت خود را شکست و به جعل عنوان و کلاهبرداری سریالی از جویندگان کار اعتراف کرد.

متهم جوان به افسر تحقیق گفت: به دنبال راهی بودم که یک شبه پولدار شوم. برادرم در یک شرکت وابسته به شرکت هواپیمایی کار میکرد.

در جریان رفت و آمد به محل کارش فکری به ذهنم رسید تا از جویندگان کار به بهانه استخدام در شرکتهای هواپیمایی به عنوان مهماندار کلاهبرداری کنم. ابتدا عنوان بازرس یا مامور امنیتی را جعل کردم. برای جلب اعتماد، برای جویندگان کار لباس مهمانداری خریدم و جزوههای درسی درباره استخدام مهمانداری به آنها دادم تا خود را برای آزمون آماده کنند. حتی برای اینکه ماجرا را واقعیتر جلوه دهم به یک مرکز خصوصی آموزش خلبانی و مهمانداری در تهران رفتم و برای ساعاتی این مرکز را اجاره کردم.

متهم ادامه داد: جویندگان کار را به آنجا بردم و ساعتی از آن مرکز بازدید کردند که با این کار اعتمادشان بیشتر جلب شد. از شاکیان بین 3 تا 25 میلیون تومان گرفتم.

پس از تحقیقات مقدماتی در دادسرا، برای متهم قرارقانونی صادر شد.

معصومه ملکی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها