سخنگوی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر گفت: در پنج ماهه اول سال، ۳۷۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۷۰

به گزارش جامجم، پرویز افشار افزود: مجموعه کشفیات در چهار ماهه نخست امسال نیز ۲۷۸ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است. وی عنوان کرد: در چهار ماهه اول سال بیشترین کشفیات مواد مخدر به ترتیب مربوط به استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، تهران، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، خراسان جنوبی و گلستان بوده و بیشترین سهم با 8/23 درصد از کل کشفیات مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. همچنین 6/49 درصد از کشفیات مربوط به سه استان یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بوده است.

افشار با بیان اینکه کشفیات مواد پیشساز کاهشی ۶۳ درصدی داشته است، ادامه داد: دلایل این موضوع میتواند ساز و کارهای مهمی باشد که در کمیتههای مربوط انجام شده و کسانی که در زمینه تولید این مواد فعالیت میکردند ریسک دنبال کردن این فعالیتها را نپذیرفتند. وی بیان کرد: در چهار ماهه اول سال جاری ۶۷۷۶ دستگاه خودرو نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است. افزون بر آن در همین بازه هروئین، مورفین و تریاک با افزایش کشف روبهرو بوده، اما این آمار در زمینه حشیش با ۴ درصد رشد منفی و در زمینه مواد محرک ۱۸ درصد رشد منفی داشته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به فعالیت ۷۴۰۰ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در حوزههای دولتی و غیر دولتی بیان کرد: 17هزار معتاد از ۹۰ مرکز سرپناه شبانه که طی سال برای تامین محل خواب و غذای آنها در نظر گرفته شده، استفاده میکنند.

افشار در پاسخ به پرسش جامجم درباره تعداد مراکزTC بهزیستی که افراد معتاد بعد از سم زدایی برای بهبودی کامل به آنها مراجعه میکنند، گفت: امسال با مشارکت بخشخصوصی تعداد این مراکز به ۳۰ مورد در استانهای تهران، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، خراسان رضوی و خوزستان رسید و حدود ۲۰۰۰ نفر نیز از مداخلات درمانی و پیشگیری استفاده میکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها