پس از رد درخواست آزادی برای دهمین‌بار

قاتل جان لنون همچنان پشت میله‌های زندان

شهرت، یکی از علاقه‌مندی‌های همیشگی انسان‌هاست، اغلب دوست دارند به آن برسند و وقتی هم که می‌رسند تازه با دردسرهایش روبه رو می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۶۷

البته همه میدانیم شهرت دو رو دارد؛ بعضیها به نیکی مشهور میشوند و بعضیها هم... یکی از کسانی به خاطر شهرت زندگیاش را باخته و از سال 1980 میلاد یعنی در حدود پنج دهه پیش در زندان به سر میبرد، مارک دیوید چَپمَن است.

شاید در ایران خیلیها او را نشناسند، اما اگر بگویی او قاتل جان لنون معروف بوده، ماجرا برایشان جالب میشود و حواشی این اتفاق را پیگیری خواهند کرد.

جان وینستون لنون خواننده، ترانهسرا، موسیقیدان، آهنگساز و شاعر، از معروفترین، شناختهترین و برجستهترین چهرههای دنیای موسیقی راک و یکی از اعضای مؤسس گروه بیتلز و از موثرترین افراد در افزایش بافت تاریخی موسیقی عامهپسند سراسر جهان است.

او همراه پل مککارتنی یکی از موفقترین مشارکتها را در نوشتن ترانه در قرن بیستم داشتند.

سال ۱۹۷۰ که گروه آنها از هم پاشید، به صورت انفرادی حرفهاش را ادامه داد تا بالاخره سال 1980 توسط همین آقای چپمن به ضرب گلوله به قتل رسید.

چپمن پس از دستگیری گفته بود برای اینکه مشهور شود، تصمیم به قتل جان لنون گرفته و البته خود از طرفداران جان لنون بوده است.

آنطور که ایسنا نوشته است، چپمن دوباره درخواست آزادی مشروط داده که باز هم با درخواستش موافقت نشده است.

دادگاه نیویورک ضمن رد درخواست آزادی مشروط مارک دیوید چپمن اعلام کرد آزادی او با رفاه و امنیت جامعه سازگار نیست و برای احترام به قانون و کوچک نشمردن ماهیت جدی این جرم، با درخواست وی موافقت نمیشود.

نکته جالب اینجاست که در سالهای دهه ۱۹۶۰ وقتی خبرنگاری از لنون پرسیده بود مرگش را چگونه تصور میکند، گفته بود: «احتمالاً یک دیوانه ترتیبم را میدهد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها