سازمان ملل می‌گوید هنوز حدود 20 تا 30 هزار جنگجوی داعش درعراق و سوریه جولان می‌دهند و بنابراین انجام حملات تروریستی از سوی طرفداران این گروه منتفی نیست .
کد خبر: ۱۱۵۹۳۷۵

گزارش ناظران تحریم سازمان ملل که روز دوشنبه منتشر شد، نشان میدهد گروه تروریستی تکفیری داعش هنوز نیروهای زیادی در عراق و سوریه دارد. این گزارش میافزاید: با وجود شکستهای نظامی بزرگ و اینکه جریان پیوستن جنگجویان خارجی به داعش تقریبا متوقف شده است، اما این گروه همچنان حضوری بزرگ دارد که تقریبا بهطور مساوی بین دو کشور عراق و سوریه توزیع شده است.

سازمان ملل خاطرنشان کرد: این گروه همچنان قادر به انجام حملاتی در داخل قلمرو سوریه است و هرچند هیچ قلمرویی را بهطور کامل در عراق تحت کنترل ندارد، اما از طریق هستههای مخفی فعال است. به گفته این گزارش، هرچند بسیاری از کانالهای تامین مالی داعش قطع شده اما این گروه همچنان در مناطق کوچکی در شمالشرقی سوریه نفوذ دارد و به اعضای داعش اجازه میدهد از طریق درآمدهای نفتی امرار معاش کنند.

بنا به گزارش سازمان ملل، شمار جنگجویان خارجی همچنان پایین تر از حد مورد انتظار است، اما تعداد قابل ملاحظهای شامل اعضای ارشد موفق شده اند به افغانستان بروند. درسوریه، نیروهای مورد حمایت آمریکا سال گذشته داعش را از رقه پایتخت خودخوانده این گروه خارج کردند، اما مبارزه با داعش از آن زمان کند شده است که علت آن احتمالا تحولات دیگر در سوریه باید باشد. سال گذشته حیدر العبادی نخستوزیر عراق پیروزی بر داعش را اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها