گفت‌وگوی آدینه این هفته با محمد سرشار

اولین خواننده داستان‌های پدرم بودم

محمد سرشار داستان‌نویس متولد1360 در تهران است.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۸۹

او هماکنون مدیر شبکه کودک (پویا/نهال) است. اما به گفته خودش امیدوار است دوره این کارش به پایان برسد تا زودتر به نویسندگی و داستاننویسیاش بپردازد چرا که معتقد است کارهای اجرایی عمر آدمی را تلف میکند و برای همین بیشتر به دنبال کارهای محتواییاست.

او میگوید: «یکی از شیرینترین خاطرات دوران کودکیام خواندن داستانهای پدرم در خانه، پیش از آنکه کودکان دیگر بخوانند، است. وقتی هم که بزرگتر شدم پاکنویس کردن چرکنویسهای پدرم راه درآمدی برایم بود.»

او فرزند رضا سرشار، نویسنده و استاد پیشکسوت داستاننویسی است که او را با برنامه رادیویی قصه ظهر جمعه میشناسیم.

«توتفرنگیهای روی دیوار»، «زنها همه مثل هماند»، «بچرخ تا بچرخیم» و «رستاخیز عاشقی» نام آثاریست که از او منتشر شده است.

با سرشار درباره تفریحات و سرگرمیهای فرهنگیاش گفتوگویی انجام دادیم تا از طریق انتخابهای او ما هم بتوانیم برای آخر هفتهمان برنامه فرهنگی جذابتری تدارک ببینیم. در ادامه میتوانید انتخابهای سرشار را از نظر بگذرانید.

تفریح

سرشار اهل تفریح و ورزش است و بهترین تفریحش را کوهنوردی میداند.

توضیحات تکمیلی

ورزش کوهنوردی اگر به صوررت غیرحرفهای دنبال شود، هم ورزش مفرحی است و هم کمخرج. نهایتا اگر خیلی پرخرج بخواهید برگزارش کنید یک صبحانه است که در مسیر بالار فتن با املت سر و ته آن را میشود هم آورد.

کتاب

بهترین کتابی که میتوانم برای آخرهفته پیشنهاد کنم دو جلد کتاب «سلام بر ابراهیم» درباره شهید ابراهیم هادی است. ایشان یکی از پهلوانان جوان تهرانی بوده که به ورزشهای کشتی و زورخانهای میپرداخته.

او هم از نظر معنوی و هم ورزشی مقام والایی داشته است.

این دو کتاب را بهخصوص به جوانان خیلی توصیه میکنم.

توضیحات تکمیلی:

کتاب «سلام بر ابراهیم» دربرگیرنده زندگینامه و خاطرات شهید گمنام «ابراهیم هادی» است. این کتاب تاکنون 88 نوبت به چاپ رسیده و از این حیث کتاب پرفروشی محسوب میشود. در مقدمه کتاب ذکر شده است که نوشتار پیش رو نه تنها یادآور شهیدی قهرمان، بلکه بیانگر احوال مردی است که با داشتن قهرمانیها، با دریافت مدال شهادت اکمال یافت. مروری بر زندگی ابراهیم هادی میتواند چراغی در شب ظلمانی باشد.

موسیقی

باتوجه به شغلم سرودهایی بیشتر در حوزه کودکان علاقه دارم گوش کنم. برای همین قطعه «خوش بهحال شهدا» را پیشنهاد میکنم.

توضیحات تکمیلی

این نماهنگ که کاری با مضمون شهدا و رشادتهای آنان است محصول مرکز چند رسانهای ستاد مرکزی راهیان نور کشور است که میلاد مهرجو آن را تدوین کرده و مجتبی جوادی تنظیم موسیقی آن را برعهده داشته است. این نماهنگ را گروه سرود «احلی من العسل» که گروهی از نوجوانان هستند اجرا کرده است.

سریال

سریال better call saul را هم از لحاظ فضا هم داستان پیشنهاد میکنم. این سریال تکمیلکننده سریال breaking bad است.

توضیحات تکمیلی:

«بهتره با ساول تماس بگیری» نام یک مجموعه تلویزیونی ساخته شبکه ای.ام.سی آمریکاست که در رابطه با مجموعه قبلی همین شبکه، برکینگ بد است و پخش آن از 8 فوریه 2015 در شبکه ای.ام.سی آغاز شد. این مجموعه تلویزیونی توسط وینس گیلیگان و پیتر گولد خلق شدهاست. گیلیگان خالق مجموعه برکینگ بد نیز بوده است. بازیگر اصلی این مجموعه تلویزیونی باب ادنکیرک است. ادنکیرک در نقش یک وکیل تبهکار به اسم جیمز مکگیل است که بعدها به سول گودمن تغییر نام میدهد، در این مجموعه به ایفای نقش میپردازد. وی پیشتر در مجموعه تلویزیونی برکینگ بد نیز نقش همین وکیل تبهکار (سول گودمن) را بازی کرده بود که در آنجا به والتر وایت کمک میکرد.

سفر

اطراف تهران و تنگه واشی را خیلی دوست دارم بروم.

توضیحات تکمیلی:

تنگه واشی یا تنگه ساواشی مکانی با جاذبههای گردشگری است که در حدود 17 کیلومتری شهرفیروزکوه قرار گرفته و با داشتن آب و هوای مناسب در تابستانها، میزبان جمعیت کثیری از مسافران و گردشگران است. کلمه «واش» در زبان مازندرانی به معنای «چمن» است. شاید یکی از جذابترین بخشهای سفر به تنگه واشی حرکت در رودخانهای است که در بین یک دره سنگی قرار دارد. با توجه به نزدیکی تنگه واشی به شهر تهران، امکان مسافرت یک روزه به این منطقه وجود دارد و بخصوص در تابستان هزاران نفر از ساکنان استان تهران و دیگر استانهای اطراف به این منطقه مسافرت میکنند.

شیما آشتیانی

خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها