کارآگاه‌بازی زن مالباخته، کیف‌قاپی را که روی موتورش تصویر انگری بردز نصب کرده و دزدی سریالی می‌کرد به دام انداخت.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۵۰

به گزارش جامجم، اوایل تیر امسال زن جوانی با حضور در شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران از مردی به اتهام کیفقاپی شکایت کرد. با دستور قاضی پرونده، تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارق فراری آغاز شد.

در این مرحله شاکی به افسر تحقیق گفت: روز حادثه مقداری پول، طلا و سکه در کیفم بود و طلاها را برای فروش به مغازه طلافروشی میبردم. در حال نزدیک شدن به طلافروشی بودم که مرد موتورسواری به من نزدیک شد و مرا به کناری پرت کرد که پایم آسیب دید و مصدوم شدم. سارق کیفم را دزدید و فرار کرد.

وی افزود: به درستی چهره مرد کیفقاپ را به خاطر ندارم اما تنها چیزی که یادم مانده، تصویر یکی از شخصیتهای بازی انگری بردز روی موتورش بود.

تحقیقات برای یافتن کیفقاپ فراری ادامه داشت تا اینکه زنان و مردان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی تهران شکایتهای مشابهی را مطرح کردند. با تحقیق از این شاکیان معلوم شد آنها در خیابانهای خلوت مورد حمله مرد کیفقاپی قرار گرفتهاند و گوشی، پول و طلاهایشان سرقت شده است. شاکیان تنها چیزی که از سارق به یاد داشتند تصویر انگری بردز روی موتور سارق بود. همین سرنخ کافی بود تا ماموران در جستوجوی متهمی باشند که چنین موتوری دارد.

مشخصات این موتورسیکلت به گشتهای پلیس سطح شهر گزارش و از ماموران خواسته شد به محض مشاهده این موتورسیکلت آن را متوقف کنند و سرنشین آن نیز بازداشت شود. تحقیقات پلیسی برای دستگیری کیفقاپ فراری ادامه داشت تا اینکه دو روز پیش یکی از شاکیان که زن جوانی بود برای ملاقات دوستش به خانه او در یکی از محلههای غرب تهران رفته بود که هنگام خروج از مهمانی متوجه موتورسیکلتی شد که شباهت بسیاری به موتورسیکلت کیفقاپ فراری داشت. زن جوان که کارآگاه بازیاش گل کرده بود، در کوچه ماند تا ردی از صاحب این موتورسیکلت پیدا کند. زنگ در خانههای همسایه را به صدا درآورد و درباره مالک این موتورسیکلت پرسوجو کرد اما ردی از او بهدست نیاورد. بنابراین تصمیم گرفت ساعاتی در آنجا کشیک دهد تا مالک موتورسیکلت را پیدا کند. او بیش از سه ساعت در آن کوچه کشیک داد تا اینکه متوجه مردی شد که از آپارتمان یکی از مجتمعها بیرون آمد و سوار موتور سیکلت شد. زن جوان هم با خودرویش به تعقیب این مرد پرداخت و زمانی که او میخواست کیفقاپی کند با خودرویش به موتور او کوبید و سارق را نقش بر زمین کرد و او را در اجرای نقشه سرقت ناکام گذاشت. بعد با پلیس تماس گرفت و ماجرا را خبرداد. با حضور ماموران درمحل، سارق کیفقاپ بازداشت شد.

مرد کیفقاپ برای تحقیقات به پلیس آگاهی تهران منتقل شد و به افسر تحقیق گفت: این زن اشتباه میکند و من سارق نیستم. اشتباهی بازداشت شده ام.

این در حالی بود که ماموران زمانی که سوابق کیفری او را بررسی کردند، معلوم شد وی متهمی سابقهدار است و بارها به اتهام سرقت و کیفقاپی بازداشت شده و چندی پیش هم با پایان یافتن محکومیتش آزاد شده است. متهم جوان دوباره مورد بازجویی قرار گرفت و این بار گفت: زنان و مردان را در خیابانهای سطح تهران با موتورسیکلتم تعقیب کرده و در فرصتی مناسب به آنها حملهور شده و با قاپیدن کیفشان فرار میکردم. من شیفته بازی اینترنتی انگری بردز هستم، به همین خاطر تصویر آن را روی موتورم چسبانده بودم. فکر نمیکردم هوشیاری یکی از مالباختهها مرا گرفتار کند.

تحقیقات تکمیلی از متهم در پلیس آگاهی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها