محققان می‌گویند اگر توجه دقیق‌تری به گوش خود داشته باشید، ممکن است بتوانید به وضعیت سلامت جسمی خود پی ببرید و حتی مشکلات بالقوه سلامت خود را نیز پیش‌بینی کنید. در ادامه با برخی از این موارد آشنا خواهید شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۴۴

شکل لاله گوش

لاله گوش طبیعی صاف است. مطالعات نشان میدهد وجود چروک یا پیچدگی روی لاله گوش یا وجود خط مستقیمی که مانند یک بریدگی به نظر میرسد میتواند حاکی از بیماریهای عروق کرونر یا از علائم اولیه آن باشد. دانشمندان میگویند تغییرات رگهای خونی کوچک لاله گوش میتوانند مشابه تغییرات رگهای خون اطراف قلب باشند که قابل مشاهده نیستند.

رنگ گوشها

رنگ نسبتا قرمز گوشها میتواند از عملکرد ناکارآمد غدد فوقکلیوی حکایت داشته باشد. مطالعات نشان میدهد گوشهای قرمز رنگ از علائم خستگی غدد فوقکلیوی است، اما اگر گوشهایتان به رنگ قرمز پررنگ است احتمال اینکه دچار مشکلات مغزی و اختلالات حافظه باشید وجود دارد. گوشهای رنگ پریده نیز از کمبود کلسیم یا برخی ویتامینهای خاص حکایت میکنند.

اندازه گوشها

گوشهای کوچک میتوانند شما را مستعد اگزما و بیماری کلیوی کنند. به گفته دانشمندان کانالهای کوچک گوش در افراد دارای گوشهای کوچک، احتمال ابتلای آنها به اگزمای گوش که بخشی از پوست است را افزایش میدهد.
کوچک بودن گوشها همچنین با رشد ناکارآمد کلیهها مرتبط است و میتواند از علائم ابتلای فرد به بیماریهای کلیه در آینده باشد.

وز وز گوش

زنگ زدن گوشها که به وز وز گوش هم معروف است، میتواند از اختلالات استرس و افسردگی حکایت داشته باشد. وز وز گوش به تنهایی و در صورتی که مدت کوتاهی آن را تجربه میکنید نشانه نگرانکنندهای نیست. اما اگر چند ماه ادامه باشد، بهتر است در مورد آن با پزشک مشورت کنید. در موارد بسیار نادر، وزوز گوش ممکن است نشانه یک تومور خوشخیم به نام نوروم آکوستیک باشد که در رشتههای عصبی رشد میکند و روی شنوایی تاثیر میگذارد.

منبع: medicaldaily.com

یاسمین مشرف

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها