وزارت علوم اعلام کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های داخل به دانشجویانی که برای مقطع کارشناسی می‌خواهند اقدام کنند، ارزی تعلق نمی‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۲۱

به گزارش مهر، وزارت علوم، وضعیت ارز دانشجویی را تشریح و اعلام کرد: با هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی جمهوری اسلامی، در حال حاضر به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاههای معتبر خارج از کشور در همه مقاطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) ارز با نرخ مصوب پرداخت
میشود.

هر شش ماه، مبلغ 6000 دلار بابت هزینه زندگی تخصیص مییابد و سالانه تا سقف ۱۵ هزار دلار شهریه دانشگاهی پیشبینی شده است.

دانشجویانی که جدیدا قصد اعزام دارند (در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری) هم میتوانند درخواست ارز تحصیلی کنند.

با توجه به ظرفیتهای بسیار مقطع کارشناسی در دانشگاههای داخل، به دانشجویانی که برای مقطع کارشناسی میخواهند اقدام کنند، ارزی تعلق نمیگیرد و براساس دستورالعمل بانک مرکزی فقط به دانشجویانی که تا ۳۱ اردیبهشت ۹۷ در دانشگاه خارج مشغول شدهاند ارز پرداخت میشود.

از ابتدای امسال بیش از ۱۵ هزار نفر درخواست ارز کردهاند که به طور منظم پس از کنترل مدارک به بانک معرفی میشوند.

نامه ۱۳دانشگاه برتر برای ارز دولتی

رئیس دانشگاه تهران گفت: ۱۳ دانشگاه برتر کشور مکاتبهای با دولت داشتند که فعالیتهای دانشگاه، دانشمندان و کالاهای مربوط به حوزه پژوهش مشمول کالاهای اساسی قرار گیرد و دانشگاهها بتوانند از ارز دولتی استفاده کنند.

محمود نیلی احمدآبادی افزود: اگر این موضوع محقق نشود دانشگاهها بشدت دچار مشکل میشوند.

به طور مثال وقتی یک دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام میشود بخش زیادی از هزینههای وی از سوی دانشگاه تامین میشود. چرا که در حال حاضر دانشگاهها برخی از تجهیزات خاص را دارند و حضور دانشجویان و اساتید در دانشگاههای خارجی موجب میشود با هزینه اندک بیشترین بهرهبرداری را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: در این دانشگاه بیش از 9000دانشجوی دکتری و ۲۳ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند که فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی آنها سرمایه بسیار خوبی است، اما در بیان دستاوردهای آنها به جامعه دچار ضعف هستیم.

نیلی احمدآبادی ادامه داد: دانشگاه تهران به دنبال به کارگیری دانشجویان در قالب خبرنگار -دانشجوست تا از این طریق بتواند دستاوردهای دانشگاه را به صورت کاربردی به جامعه ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها