سال گذشته در همین روزها بود که ارنستو والورده تازه کار خودش را در بارسلونا آغاز کرد و از دست بر قضا مجبور شد در اولین گام در سوپرجام اسپانیا در دو بازی رفت و برگشت به مصاف رئال برود. رئال و زیدان روزهای خوبی را پشت سر می‌گذاشتند و توانستند به طور مجموع با نتیجه 5 بر یک آبی‌اناری‌ها را شکست دهند. کمتر کارشناسی تصور می‌کرد بارسا با این وضعیت و در نبود ستاره‌ای همچون نیمار بتواند به موفقیت برسد. اما حالا با گذشت یک سال، آنها نه تنها با اقتدار قهرمان لالیگا شدند بلکه می‌خواهند با پیروزی در بازی سوپرجام اسپانیا مقابل سویا به رکوردی دیگر در فوتبال اسپانیا برسند.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۸۱

سوپرجام اسپانیا برخلاف بیشتر کشورهای اروپایی به صورت دو بازی رفت و برگشت انجام میشد. امسال نیز در ابتدا قرار بود بارسا به عنوان قهرمان لالیگا و سویا به عنوان تیم دوم در جام حذفی (بارسا در جام حذفی به قهرمانی رسید اما طبق قوانین اسپانیا تیم دوم جام حذفی به دیدار سوپرجام میرود) برگزارکننده سوپرجام در دو بازی باشند. اما فشردگی بازیهای سویا که امسال باید در دور مقدماتی لیگ اروپا به میدان برود به حدی بود که مسئولان فوتبال اسپانیا را مجبور کرد این دیدار را به صورت تک بازی برگزار کنند. همچنین تصمیم گرفته شد که این بازی برای اولین بار خارج از خاک اسپانیا و در شهر بندری طنجه در کشور مراکش برگزار شود.

بارسا با 12 قهرمانی و 10 نایب قهرمانی پر افتخارترین تیم در سوپرجام اسپانیا به حساب میآید. نزدیکترین تعقیبکننده این تیم، رقیب سنتی مادریدی است که 10 قهرمانی بهدست آورده است. از سوی دیگر، مسی که حالا بهعنوان کاپیتان اول آبی اناریها انتخاب شده میتواند یک رکورد دیگر در زندگی فوتبالیاش بهدست آورد. ستاره آرژانتینی تاکنون در 17 بازی سوپرجام موفق به زدن 13 گل شده و امشب میتواند آمار خود را دست نیافتنیتر از همیشه بکند.

طرفداران بارسا بی‌صبرانه منتظر رونمایی از تیم محبوب‌شان در فصل جدید هستند. مالکوم برزیلی و آرتور ویدال شیلیایی در تابستان امسال به بارسا پیوستند و بی شک می‌توانند در کنار کوتینیو و بوسکتس قدرت کمربند میانی این تیم را بیش از پیش بالا ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها