عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رها شدن 4000 معتاد مبتلا به بیماری‌های خطرناک در سطح شهر تهران، گفت: نبود مدیریت یکپارچه شهری دلیل اصلی شکست طرح‌های مبارزه با اعتیاد است.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۳۳

به گزارش خانه ملت، رضا شیران خراسانی افزود: مشکل ما این است که ما مدیریت یکپارچه شهری را اعمال نمیکنیم. در همه جای دنیا برای اداره شهرها مدیریت یکپارچه شهری را اعمال کردهاند، یعنی هر آنچه که در شهر است در حوزه وظایف شهرداریها تعریف شده است.

وی ادامه داد: در مدیریت یکپارچه شهری حتی پلیس شهرها نیز زیر نظر شهرداری است و در اینگونه موارد طبق برنامه شهرداری عمل میکند؛ ما چون در شهرهایمان مدیریت یکپارچه شهری نداریم و همه چیز به صورت جزیرهای اداره میشود، مسئولیت یک کار به دستگاههای مختلف سپرده میشود و هر دستگاهی طبق تفسیر و تشخیص خودش با موضوع برخورد میکند. خراسانی عنوان کرد: در مورد بحث مبارزه با مواد مخدر و جمعآوری معتادان نیز چنین است، ستاد مبارزه با مواد مخدر متشکل از 16 وزارت خانه و ارگان است که هرکدام طبق تشخیص و امکاناتی که در اختیار دارند نسبت به موضوع اعتیاد و معتادین عمل میکنند و در مواقع کمکاری تقصیر را گردن دیگری میاندازند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: ما باید برای کنترل معضلات شهری و موضوعات دیگر به مدیریت یکپارچه شهری روی بیاوریم؛ در آن صورت قطعا بخشهای مربوط به آموزش، درمان، بهداشت، پلیس و ... معضلات شهری، مورد مطالعه قرار میگیرد و متولی ثابتی خواهد داشت به طوری که این متولی مسئول همه عملکردها و اتفاقات مثبت و منفی در حوزه مربوطه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها