عهد تمیمی: مقام‌های اسرائیل را به دادگاه می‌کشانم

نوجوان قهرمان فلسطینی پس از آزادی از زندان رژیم صهیونیستی می‌گوید تصمیم دارد تا در رشته حقوق تحصیل کرده و در راه مقاومت به فعالیت‌های خود ادامه دهد.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۴۲

عهد تمیمی، دختر مشهور 17 ساله فلسطینی که پس از انتشار ویدئوی مربوط به درگیری وی با نیروهای رژیم اسرائیل در اعتراض به اشغالگریهای این رژیم، بازداشت و پس از تحمل هشت ماه حبس از زندان آزاد شد، به مونا قندیل، خبرنگار شبکه پرستیوی در راما... کرانه باختری گفت: میخواهم رشته حقوق را در دانشگاه انتخاب و از حقوق مردم فلسطین دفاع کنم.

میخواهم یک وکیل شوم و به مجامع بینالمللی ورود کنم تا از این طریق، جنایات اسرائیل را مورد پیگرد قانونی قرار دهم و مقامهای این رژیم را به عنوان جنایتکاران جنگی به دادگاههای بینالمللی بکشانم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مدت زمانی که در بازداشت بوده، نهادهای حقوق بشر بینالمللی یا سازمانی خاص در این حوزه از زندانیان فلسطینی بازدیدی داشته یا خیر، عنوان کرد: متاسفانه هیچیک از نهادهای بینالمللی اجازه ملاقات با زندانیان را ندارند و تنها صلیب سرخ اجازه چنین کاری را دارد.

این نوجوان فلسطینی در خصوص شرایط و وضعیت کلی زندانهای رژیم اسرائیل گفته است: شرایط سختی بر زندانیان حاکم است، سلولها بسیار کوچک هستند و با وجود این که اتاقها برای نگهداری دو نفر طراحی شدهاند، اما بین شش تا هفت نفر را در این اتاقها زندانی میکنند.

وی ادامه داد: تعداد زنان زندانی در حال افزایش است که در میان آنها افراد کمتر از 18 سال نیز وجود دارند. پس از دستگیری، من را به یک سلول کوچک در کنار ده زندانی دیگر منتقل کرده بودند که در این اتاق، تنها شش تختخواب وجود داشت و ناچار برخی از دخترها روی زمین میخوابیدند.

به گفته او ، وضعیت سرویسهای بهداشتی و حمام نیز بسیار بد و به دلیل تعدد زندانیها، همیشه شلوغ بود. سیستم تهویه مناسبی در سلولها وجود نداشت و هر لحظه احساس میکردم دیگر اکسیژنی برای تنفس وجود ندارد. به دلیل کم بودن فضا، بسختی درون سلول رفتوآمد میکردیم.

عهد تمیمی ادامه داد: ما را با اتوبوسهای بسیار قدیمی از زندان به دادگاه منتقل میکردند و مجبور بودیم روی صندلیهای آهنی بنشینیم و از آنجا که دستها و پاهایمان با زنجیر به هم بسته شده بودند، قادر به ایستادن نبودیم و ناچار میبایست تا ساعتها در این وضعیت بمانیم که برایمان بسیار سخت بود. همچنین در زمستان، اتاقها بسیار سرد و در تابستان نیز بسیار گرم بودند به طوری که نفس کشیدن برایمان سخت بود.

تمیمی پس از تحمل هشت ماه زندان به خاطر درگیری اخیرش با نظامیان صهیونیستی، چند روز پیش آزاد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها