بحث سرمایه از جدی‌ترین مسائل در رشد استارت‌آپ‌هاست. ممکن است در ابتدای کار، سرمایه‌گذاری اهمیت چندانی نداشته باشد، اما پس از راه‌اندازی اولیه و ورود به بازار نیاز به سرمایه برای فعالیت جدی‌تر و بهبود محصول اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. برای جذب سرمایه‌گذار به نکات زیر باید توجه کنید.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۷۹

ایده مشخص با ارزش پیشنهادی ویژه داشته باشید: اینکه خودتان ندانید دقیقا چه کار میکنید یا برایتان روشن نباشد که ارزش پیشنهادی کسبوکار شما چیست، خطرناکترین آفت شروع یک استارتآپ است. شفافیت ایده و ارزش پیشنهادی به شما کمک میکند بتوانید فرصتها را بهتر تشخیص دهید و تخصیص منابع و جستوجو برای سرمایهگذاری هدفمند باشد. صرف انرژی و وقت برای پیدا کردن یک ارزش پیشنهادی ویژه در نهایت به سود استارتآپ شماست.

بدانید که خدماتتان را به چه کسانی ارائه خواهید داد: اینکه شناخت درستی از مشتریان خود داشته باشید به شما کمک خواهد کرد خدمات بهتری ارائه کنید. همچنین به سرمایهگذار نشان میدهد که شما مسیر درستی را در پیش گرفتهاید و محصولتان با مشتری تطابق دارد.

تیم منسجم و قوی تشکیل دهید: ممکن است ایده شما تکراری باشد اما یک تیم قوی میتواند هر ایدهای (حتی یک ایده معمولی) را به شکلی ویژه ارائه کند. توجه داشته باشید انسجام تیم همواره سبب میشود که سرمایهگذاران اعتماد بیشتری به شما داشته باشند.

بازار خود را بهطور دقیق بشناسید: شناخت بازار و رقبا یکی از اولین فعالیتها برای شروع کار شماست. هر چقدر بازار کار خود را بهتر بشناسید شانس موفقیت بیشتری برای خود رقم زدهاید. سرمایهگذاران نیز تیمی که به بازار مسلط است را برای حمایت ارجح میدانند.

شایستگی خود را ثابت کنید: شما باید بتوانید سرمایهگذار را قانع کنید که ارزش حمایت و خطر کردن را دارید. ارائه خوب و محصول اولیه کامل که براساس نیاز بازار با یک ارزش پیشنهادی ویژه طراحی و ساخته شده، میتواند توانایی شما را به سرمایهگذارتان اثبات کند.

سرمایهگذاران را میتوانید در جاهای مختلف جستوجو کنید. برای مثال در جاهایی مثل موارد زیر:

رویدادها: سرمایهگذاران معمولا در رویدادها و نمایشگاهها حضور دارند و شما میتوانید با آنها از نزدیک گفتوگو کنید به همین دلیل همواره کارت ویزیت و یک بروشور یا پاورپوینت ارائه از محصولتان را در این رویدادها همراه خود داشته باشید.

فراخوانها بسیاری از شتابدهندهها فراخوانهای عمومی دارند و حضور در این فراخوانها و جذب شدن به شتابدهندهها مسیر شما برای جذب سرمایه را هموار میکند.

پلتفرمهای آنلاین : وبگاههایی هستند که اطلاعات سرمایهگذاران، بخصوص «سرمایهگذاران فرشته» را ارائه میدهند و میتوانید از طریق آنها با سرمایهگذاران ارتباط بگیرید.

معرفی دوستان و آشنایان : میتوانید از دوستان یا آشنایان خود (مثلا استادان دانشگاه یا فعالان اکوسیستم استارتآپی) که با سرمایهگذارها آشنایی دارند بخواهید شما را معرفی کنند و یک جلسه جذب سرمایه با آنها برگزار کنید.

نگین یشمی

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها