بامداد پنجشنبه و زمانی که خیلی از رسانه‌های مکتوب تعطیل بودند، بمب تراکتوری‌ها ترکید. ساعت از 12 شب گذشته بود که روی خروجی سایت باشگاه تراکتورسازان این خبر منتشر شد «مسعود شجاعی و اشکان دژاگه راهی تراکتورسازی شدند.» ابتدا در باور خیلی‌ها نمی‌گنجید، اما وقتی خیلی از خبرگزاری‌ها این خبر را مخابره کردند، هواداران فوتبال به یقین رسیدند که دو بازیکن ملی‌پوش این فصل در لیگ برتر فوتبال ایران توپ خواهند زد. دو بازیکنی که هر زمان از آنها برای بازی در لیگ برتر سوال می‌کردی، می‌گفتند حالا زمانش نیست. حتی در همین جام‌جهانی هم اشکان و مسعود وقتی با این سوال خبرنگاران روبه‌رو شدند از این گفتند که فعلا برنامه‌ای برای حضور در ایران ندارند، اما چه اتفاقی افتاد که آنها بر خلاف حرف‌هایی که زده بودند، راهی ایران و تبریز شدند؟
کد خبر: ۱۱۵۷۱۷۹

دلیل اول؛ خوشحساب بودن زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی. اینکه دارایی زنوزی چقدر است و چه بیزنسهای انجام میدهد در مقوله ورزشی نمیگنجد، اما همه بازیکنهایی که مدیرعامل باشگاهشان زنوزی بوده، کمتر درگیر مسائل مالی، چکهای برگشتی و عقب افتادن پولهایشان شدهاند. بدون شک یکی از مهمترین دلایلی که شجاعی و دژاگه راهی تبریز شدهاند، خوشحسابی مدیرعامل و دریافت قراردادشان بدون دردسر است.

دلیل دوم؛ هواداران پر شور تراکتورسازی هستند. برای مسعود و اشکان که آخرین سالهای فوتبالشان را طی میکنند این اتفاق میتواند هیجانانگیز باشد که در ورزشگاهی پر از تماشاگر که نام آنها را فریاد میزنند، بازی کنند. ضمن اینکه از شب توافق این دو بازیکن با تراکتورسازی، هواداران تبریزی برای این دو بازیکن ملیپوش سنگتمام گذاشتهاند.

سومین دلیل؛ حذف دلالها و جلب اعتماد دژاگه و شجاعی بود. در شرایطی که در فوتبال ایران دلالها و واسطهها نقش پر رنگی در نقل و انتقال ستارهها بازی میکنند زنوزی خودش شخصا با این دو بازیکن تماس گرفت و رقمی را که میخواست پرداخت کند اعلام کرد و مستقیم با آنها به توافق رسید. با این شرایط اصلا نیازی نبود قیمت شجاعی و دژاگه بیدلیل بالا برود و آنها بخشی از قرارداد خودشان را به واسطهها بدهند. البته ماجرای مدیربرنامههای این دو بازیکن متفاوت است، اما این اقدام زنوزی و تماس مستقیم خودش، دست واسطهها را قطع کرد.

چهارمین دلیل؛ قرارداد سه ساله باشگاه تراکتورسازی با این دو بازیکن پا به سن گذاشته و البته رابطه خوب مالک باشگاه با سرمربی تیم ملی است. حالا خیال مسعود و اشکان راحت است که هم در یکی از پر طرفدارترین تیمهای ایران بازی میکنند و هم اینکه تا سه سال آینده با تراکتورسازی قرارداد دارند و از لحاظ پرداخت قراردادشان هم خیالشان راحت است. شجاعی و دژاگه به تیمی رفتهاند که مالک آن در سالهای اخیر حمایت خوبی از تیم ملی ایران داشته و هواپیمای اختصاصی تیم ملی را نیز در اختیار شاگردان کیروش گذاشته که سرمربی تیم ملی از او تشکر هم کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها