ماموران پلیس پایتخت در تازه‌ترین عملیات رعد، ۴۷۹ سارق و ۲۸۷ خرده‌فروش مواد مخدر را بازداشت کردند.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۱۰

به گزارش جامجم، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای سیزدهمین طرح رعد در مقر فرماندهی پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران گفت: در اجرای این طرح ۴۷۹ سارق و خریدار اموال سرقتی و ۲۸۷ خرده فروش مواد مخدر و ۲۸ قاچاقچی دستگیر شدند. متهمان در 310 پاتوق و مخفیگاه شناسایی شدند. وی افزود: سارقان در پوشش ۲۳ باند به سرقتهای مختلف دست زده بودند که تاکنون در تحقیقات اولیه به ۶۸۵ فقره انواع سرقت اعتراف کردهاند. ۱۱۷ دستگاه خودرو و ۸۸ دستگاه موتورسیکلت و دهها دوچرخه از این سارقان کشف شده است. هشت قبضه سلاح جنگی، یک عدد سلاح شکاری و ۴۸ سلاح سرد از متهمان به دست آمده است. ارزش اموالی که از این سارقان کشف شده، سه میلیارد و 500 میلیون تومان است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: ماموران در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر 15 باند را متلاشی کردند و در این ارتباط 287 خردهفروش مواد مخدر بازداشت و 80 کیلو گرم مواد مخدر از آنها
کشف شد.

جاعل همهکاره

مجید 60 ساله سه فرزند و یکنوه دارد و تا کلاس چهارم بیشتر درس نخوانده است. کارش رانندگی بود و بهگفته خودش از 50 سال پیش گرفتار اعتیاد است. میگوید فقط چند معاینه فنی را جعل کرده و فروخته، اما براساس گفته ماموران کلانتری 150 تهرانسر او در زمینه جعل اقسام مدارک مانند کارت هویتی، کارت سلامت رانندگان، معاینه فنی خودروهای مختلف و بیمهنامه خودرو فعالیت داشت.

چطور جعل میکردی؟

من فقط چند معاینه فنی خودرو جعل کردم و فروختم. بقیه جعل مدارک کار من نبود و دوستانم این کار را انجام میدادند. برگههای معاینه فنی قدیمی را از افراد میگرفتم و با دستکاری روی اطلاعات آن، معاینه فنی جدید صادر میکردم.

مشتریهایت را چطور شناسایی میکردی؟

مشتریان را در مکانیکیها و مراکز معاینه فنی پیدا میکردم.

برای جعل چقدر میگرفتی؟

هر معاینه فنی 300 هزار تومان.

روزی چه تعداد مشتری داشتی؟

بستگی به تقاضای مشتریان داشت. گاهی هفتهای یک نفر و گاهی روزی ده نفر برای خرید برگههای معاینه فنی نزدم میآمدند.

چطور بازداشت شدی؟

برای چند مشتری برگه معاینه فنی خودرو تهیه کرده و قرار شد که برای تحویل گرفتن و پرداخت پول به مکانیکی بیایند که حاضر نشدند و ماموران که در تعقیبم بودند مرا شناسایی کردند و ماجرا لو رفت و بازداشت شدم.

تولید کرمهای تقلبی در کارگاه متروک

فعالیتش را با یک باند تولید کرمهای تقلبی در شیراز آغاز کرد و وقتی فهمید این کار سود زیادی دارد، تصمیم گرفت به تنهایی کرمهای تقلبی را تولید و با برندهای خارجی بفروشد که ناکام ماند.

چطور این کرمهای تقلبی را تهیه میکنید؟

من به تنهایی کار نمیکنم. بقیه اعضای باندمان در شهر شیراز یک کارگاه متروکهای را اجاره کردهاند. آنها مواد اولیه را که برخی دستساز و برخی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته بود را به آن کارگاه منتقل میکردند و بعد کرمهای آرایشی ـ بهداشتی نامرغوب تهیه میکردیم.

چطور کرمها را میفروختید؟

با برچسب برندهای معروف اروپایی محصولات را برای فروش وارد بازار میکردیم. از قیمت واقعی ارزانتر میفروختیم و با این ترفند افراد زیادی این کالاهای نامرغوب و فاسد را از ما میخریدند.

در خانهات وسایل ساخت این کرمها هم کشف شده است که نشان میدهد خودت هم تولید میکردی؟

این اواخر تصمیم گرفتم برای سود بیشتر خودم کرم تولید کنم. 660 لیتر مواد اولیه خریدم که ماموران دستگیرم کردند.

پلیسبازی با کارت شناسایی رئیس شورای شهر

مرد میانسال به اتهام جعل عنوان پلیس و تهدید به بازداشت اتباع افغان بازداشت شده است. کارتهای شناسایی مربوط به رئیس شورای شهر تهران، یک مجری و تهیهکننده تلویزیون را همراه داشت که آن را به جای کارت شناسایی پلیس به قربانیان نشان میداد و آنها را سرکیسه میکرد.

سابقهداری؟

بله. یک بار دیگر به اتهام جعل عنوان پلیس و فریب مردم برای سرقت دستگیر شدم.

قبل از سرقت چه میکردی؟

15 سال کارمند کمیته امداد بودم اما به خاطر تخلفات کاری از آنجا اخراج شدم. چند سال هم در نمایشگاه کتاب کار میکردم. برای کسب درآمد بالا تصمیم گرفتم با جعل عنوان پلیس سرقت کنم. وقتی برای اولین بار دستگیر شدم یاد گرفتم فقط از اتباع افغان سرقت کنم. چون آنها بدون مجوز اقامت بودند و از ترس دستگیری و اخراج شکایت نمیکردند و راحت از آنها دزدی میکردم.

از کارتهای جعلی کشفشده بگو.

این کارتها را من در زمانی که در نمایشگاههای کتاب بودم برداشتم. این کارتها برای افراد خاصی مثل محسن هاشمی، مجید قناد و... صادر شده بود.

از این کارتها استفاده کردی؟

حوالی شهرری و در حوزه کلانتری 176 حسنآباد که محل رفت و آمد اتباع افغان بود رفت و آمد میکردم و شوکر و باتوم با خودم داشتم. با سد کردن راه اتباع افغان، این کارتها را نشان میدادم و آنها فکر میکردند که پلیس هستم. بعد از آنها زورگیری میکردم.

قهرمان سابق بوکس، فروشنده داروهای قاچاق

سالهای نهچندان دور قهرمان بوکس بود، اما اعتیاد مسیر زندگیاش را تغییر داد و حالا برای تامین هزینههای اعتیادش آمپول، کراتین و داروهای قاچاق را در باشگاهها میان علاقهمندان به ورزش بدنسازی پخش میکند.

قهرمان بوکسی؟

بله. چند بار قهرمان استان و کشور شدم.

اعتیاد داری؟

از شش سال قبل شیشه مصرف میکنم.

چرا داروهای قاچاق میفروشی؟

من به خاطر تامین هزینه اعتیادم، داروی قاچاق میفروختم. برخی را دوستانم برایم میفرستادند و چون این داروها و آمپولها مجوز قانونی نداشتند، من آنها را میان ورزشکارانی که به باشگاهم میآمدند یا در دیگر باشگاهها میفروختم. از طریق تعدادی از داروخانهها هم این داروها را میفروختم.

معصومه ملکی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها