کاش توییتری‌ها راهی برای خلاص کردن ما از شر یک رئیس‌جمهور تقلبی داشتند. چیزی شبیه یک کلید بزرگ که روی آن نوشته شده است Delete!
کد خبر: ۱۱۵۲۴۰۲

چند روز پیش روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که توییتر بیش از 70 میلیون اکانت تقلبی و مشکوک را در ماههای می و ژوئن در جریان تلاشهای خود برای مقابله با انتشار اخبار دروغ حذف کرده است.

تلاشهای توییتر در پاسخ به فشار کنگره آمریکا انجام میشوند که از زمان انتشار گزارشها مبنی بر استفاده روسیه از رباتهای توییتری برای ایجاد اکانتهای تقلبی و مداخله در انتخابات آمریکا به نفع دونالد ترامپ، خواهان سختگیری بیشتر مدیران این رسانه اجتماعی در خصوص فعالیت اکانتهای تقلبی شدهاند.

اما دونالد ترامپ روز شنبه با انتشار پستی گفت که توییتر باید اکانت روزنامه نیویورک تایمز که به باور وی «در حال شکست خوردن» است و نیز اکانت روزنامه واشنگتن پست متعلق به آمازون را که به اعتقاد وی به یک «ماشین پروپاگاندا برای آمازون» تبدیل شده را نیز حذف کند.

ترامپ گفت که این روزنامهها مدام دروغ منتشر میکنند چون منبع اکثر اخبارشان منابع ناشناسی هستند که به باور وی اصلا وجود ندارند.

لازم به ذکر است که رئیسجمهور آمریکا از دوران تبلیغات انتخاباتی همواره رسانههای مخالف خود را به انتشار اخبار دروغ متهم کرده است. وی به طور خاص از سیانان، ان بیسی، ایبیسی و
سی بیاس انتقاد شدیدی کرده است و خواهان تحقیق از رسانههای آمریکایی درخصوص انتشار اخبار دروغ شده است.

اما سخنان ترامپ خشم کاربران توییتر را برانگیخت که معتقد بودند اتهاماتی که وی ضد رسانهها مطرح کرده دقیقا شایسته خود وی هستند. آنها با استفاده از هشتگهایی چون NotMyPresident# و TrumpLiesMatter# به مقابله با وی رفتند.

کاربری با اشاره به آمارها در این خصوص که ترامپ در طول بیش از یک سالی که از ریاستجمهوری وی میگذرد بیش از 3000 دروغ گفته است نوشت: «آقای ترامپ شما حتی در مورد قدتان هم به ما دروغ گفتهاید. اگر قرار بر حذف اکانتهای تقلبی باشد، اکانت خود شما باید اولین مورد باشد.»

کاربر دیگری با اشاره به طرح توییتر مینویسد: «کاش این طرح شامل دونالد ترامپ هم بشود که مدام تئوری توطئه مطرح میکند، مثلا اینکه گرمایش جهانی یک افسانه ساخته دست چینیها برای متوقف کردن رشد اقتصاد آمریکا است!»

یکی دیگر با اشاره به اتکای خود ترامپ به منابع ناشناس، از جمله توییت وی در سال 2012 که گفته بود «یک منبع خیلی خیلی موثق» به وی گفته است که سند تولد باراک اوباما در آمریکا تقلبی است و رئیسجمهور سابق آمریکا یک خارجی بوده است نوشت: «آقای ترامپ بار بعد که خواستید دیگران را متهم کنید دقت کنید خودتان همان کار را نکرده باشید.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها