اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را رونق دهید یا در فعالیت‌های اجتماعی نظیر کمک به نیازمندان، حمایت از کسب‌وکارها و... مشارکت کنید و در اندیشه استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در راه‌اندازی یک پویش (کمپین) اجتماعی هستید، برای موفقیت پویش مورد نظرتان، نکات زیر را به نقل از پایگاه ایران‌استارت‌آپ همواره در نظر بگیرید:
کد خبر: ۱۱۵۲۰۹۴

هدف اصلی پویش را مشخص کنید: ابتدای ایده پردازی این سوال را از خود بپرسید برای تصاحب چه امتیازی پویش را اجرا میکنیم؟ برخی از مهمترین اهداف برای اجرای پویش میتواند عبارت باشد از: معرفی محصول یا خدمات به مشتریان جدید یا فعلی، آگاهی از برند، افزایش تعداد دنبال‌‌کننده یا عضو در شبکههای اجتماعی، افزایش نرخ تعامل در شبکههای اجتماعی و مسئولیت اجتماعی شرکت.

استراتژی پویش را تدوین کنید: داشتن یک استراتژی مشخص و پیادهسازی پویش بر اساس آن مسیر رسیدن به اهداف را دقیق تر میکند. مهمترین ارکان تدوین یک استراتژی در پویشهای شبکههای اجتماعی عبارت است از: بررسی دقیق وضعیت کنونی برند در شبکههای اجتماعی، بررسی دقیق مخاطبان فعلی در شبکههای اجتماعی، بودجه مورد نظر برای اجرای پویش، امکانات و محدودیتهای پویش و اهداف کوتاه مدت و بلندمدت.

پیام اصلی پویش را مشخص کنید: پویش شما با هر هدفی باید یک پیام دقیق و مشخص را به مخاطب برساند، به عنوان مثال، پیامِ پویش Think small (به کوچکبودن فکر کن) شرکت فولکس واگن یک پیام مشخص، دقیق و قابل تامل دارد و آن اینکه محصولات ما کوچک هستند؟ بله دقیقا همین طور است. پیام شما باید بیانگر تصویر برند (Brand image) شما باشد.

رفتار مخاطبان در شبکههای اجتماعی مختلف را بشناسید: رفتار یک نفر در اینستاگرام با رفتار همان شخص در گوگلپلاس یا دیگر شبکههای اجتماعی کاملا متفاوت است. ممکن است فردی در گوگلپلاس زبانی نقدآمیز، در اینستاگرام رفتاری طنزآمیز و در لینکدین کاملا جدی و رسمی باشد. بر اساس رفتار مخاطبان در پویشهای قبلی یا پویشهای رقبا میتوان رفتار بعدی آنها را پیشبینی کرد.

به اشتراکگذاری چندباره محتوای پویش تبلیغاتی: برای پخش شدن ویروسی پویش (viral) نیاز دارید با استفاده از ابزارهای به اشتراک گذاری، مشارکتِ مخاطبان در پویش را افزایش دهید، برخی از مهمترین ابزارهای این کار عبارت است از: استفاده از افراد تأثیرگذار، استفاده از صفحات یا کانالهای محبوب و پر بازدید و استفاده از ابزارهای رسمی شبکههای اجتماعی، به عنوان مثال sponsor ads در اینستاگرام.

نتایج پویش را در طول برگزاری به صورت مداوم تحلیل کنید: در طول اجرای پویش ،نتایج را به صورت مداوم بررسی کنید و در صورت عدم بازخورد، ابزارها، بودجه، امکانات و نحوه به اشتراکگذاری را تغییر دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها