یافتهها نشان میدهد مصرف دو عدد گردو در روز (یا ۳ قاشق چایخوری پودر گردو) ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ را تا ۴۷ درصد کاهش میدهد. محققان دانشگاه کالیفرنیا می گویند: رابطه قوی بین مصرف گردو و کاهش ابتلا به دیابت نوع۲ نشان میدهد که باید گردو را در رژیم غذایی گنجاند. مطالعات دیگر نشان دادهاند که گردو برای عملکرد شناختی و سلامت قلب هم مفید است. گردو منبع غنی چربیهای اشباع نشده و تنها ماده غذایی است که حاوی مقادیر قابل توجه اسید آلفا لینولنیک، اسیدچرب امگا۳ گیاهی بوده وحاوی پروتئین و فیبر است. مطالعات قبلی نشان داده اند مصرف نصف فنجان گردو در روز با افزایش میزان باکتریهای پروبیوتیک روده از دستگاه گوارشی محافظت میکند. / مهر