پرینترهای سه‌بعدی این روزها قادرند همه چیز تولید کنند، از سفینه‌های فضایی گرفته تا قطعات هواپیما، حتی فناوری جدیدی به نام زیست چاپ خلق شده که هدف دارد ارگان‌های بدن انسان را برای پیوند به بیماران، پرینت سه بعدی کند. حال به نظر می‌رسد این فناوری به دستاورد قابل توجهی دست یافته است چرا که اکنون دانشمندان می‌توانند بافت قلب انسان را با پرینتر سه‌بعدی شبیه‌سازی کنند. به گزارش جام‌جم از دیجیاتو، یک استارت‌آپ حوزه فناوری بتازگی یک مرکز تحقیقاتی جدید را افتتاح کرد و پس از آن موفق شد که بافت قلب انسان را با پرینتر سه‌بعدی بازسازی کند.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۹۸

پرینتر سهبعدی توسعه یافته توسط این کمپانی میتواند سلولهای مختلف قلب را براحتی بازآفرینی کند. به گفته کارشناسان این فناوری قادر است به کمک بیماران آمده تا بتواند مشکلات قلبی آنها را حل کرده و به درمان آنها کمک کند.

برای مثال این فناوری قادر است با پرینت عضلههایی برای قبل قدرت انقباض از دست رفته را به قبل بازگرداند و به این ارگان کمک کند نیروی لازم را برای پمپاژ خون به تمام بدن فراهم آورد. این قطعه پرینت شده دو ویژگی منحصر به فرد دارد. اولین ویژگی این است که فناوری یاد شده موفق شده به راحتی با استفاده از سلولهای خون یک بیمار، سلولهای جدیدی طراحی کرده و بافت منحصربهفردی را برای قلب بیمار پرینت سهبعدی کند. علاوه بر این بافت یاد شده شامل سلول متفاوت میشود که قلب انسان از آن ساخته شده و به آنها برای زنده ماندن نیاز دارد. این شرکت امیدوار است روند پرینت سهبعدی چنین بافتهایی را توسعه دهد و طی شش ماه آینده موفق شود روی تولید و پرینت اندامهای کامل تمرکز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها