دختر شهید ارشد بختیار: پیکر پدرم را هرگز پیدا نکردیم

30 سال از جنایت بزرگ آب های خلیج فارس گذشت، روزی که پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک فینیکس حرارتی از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند و شهید محسوب شدند.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۴۸
دختر شهید ارشد بختیار: پیکر پدرم را هرگز پیدا نکردیم

به گزارش جام جم آنلاین ، یکی از این مسافران مهندس مرید ارشد بختیاری بود، زنده یاد "شهید مهندس مرید ارشد بختیاری" فوتبالیست هم بود. او که دروازه‌بانی تیم شاهین را برعهده داشت، با هزینه شخصی تیم شاهین را برای انجام مسابقات به استان‌های همجوار اعزام می‌کرد و یا از تیم‌های سایر شهرها برای بازی در دورود دعوت می کرد.

این مهندس شهید که تحصیل کرده لندن در انگلستان بود خدمات علمی و ورزشی زیادی از خود بر جای گذاشت و نام و یادش در ایل بختیار برای همیشه به جای می ماند.

اما فرزندان این شهید هرگز حاضر نیستند به طور کامل درباره پدرشان صحبت کنند. دختر وی اعتقاد دارد صحبت کردن درباره شهادت پدرش در آن روز تاریخی باعث می شود ارزش های شهادت و فرهنگ شهید پایین بیاید. او فقط مختصری به جام جم آنلاین توضیح می دهد.

دختر شهید مرید ارشد بختیار در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: «برای ما خیلی مهم است که درباره پدرمان صحبت نکنیم. من خودم هر سال دوازدهم تیر ماه به بندرعباس می روم و آنجا هم درباره پدرم صحبتی نمی کنم. »

وی گفت: «ارزش شهادت پدرم را آنقدر بالا می دانم که نمی خواهم با صحبت کردن مداوم درباره پدرم آن را از بین ببرم.»

دختر این شهید خاطرنشان کرد: «پدرم دوازدهم تیر ماه سال 1367 سوار آن هواپیما شد ، در جریان آن حادثه به شهادت رسید و ما هرگز پیکر پاک او را پیدا نکردیم. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها