با مجید صالحی به بهانه پخش مجموعه «سه در چهار» از شبکه «آی‌فیلم 2»

آی‌فیلم 2، فارسی زبان ها را به‌هم نزدیک کرده است

مجید صالحی را با بازی‌های طنزش در سریال‌های «مجید دلبندم» و «زیر آسمان شهر 2»، «خوش رکاب» و سری دوم آن به نام «خوش غیرت» شناختیم و بعد با کارگردانی سریال‌های طنز تلویزیونی.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۹۱

پس از آن هم پس از وقفهای چند ساله با بازی جدی و متفاوتش در سریال «مدینه». مجید صالحی از آن دست بازیگرانی است که با ساخت سریالهایی مثل «سه در چهار» نشان داد میتواند از پس ساخت فیلم و سریال هم به همان خوبی بازیگری برآید. اسم او در هر کاری بوده، آن کار خوب دیده شده است.

شبکه آیفیلم که از اسفندماه کانال «آی فیلم 2» را برای فارسیزبانان جهان راهاندازی کرده است در طول شبانهروز با پخش سریالهای ایرانی توانسته مخاطبان زیادی را با خود همراه کند.

سریال طنز سه در چهار یکی از شش سریالی است که در جدول پخش روزانه این کانال قرار گرفت و با استقبال گستردهای از سوی مخاطبان آی فیلم2 در افغانستان و تاجیکستان روبهرو شد.

به همین بهانه با مجید صالحی، کارگردان سه در چهار گفتوگو کردهایم که در ادامه میخوانید.

سه در چهار در زمان خودش طنز موفقی بود. این کار چگونه جلوی دوربین رفت و اصلاً چرا اسم سه در چهار برای مجموعه انتخاب شد؟

سه در چهار ابتدا قرار بود به کارگردانی محمدحسین لطیفی ساخته شود؛ اما بهخواست رئیس سازمان، ایشان پروژه «نردبام آسمان» را شروع کرد. پس از آن، رامبد جوان برای گزینه کارگردانی این مجموعه انتخاب شد که گویا قصه کار با سلیقهاش جور درنیامده بود و به هر حال این کار را نپذیرفت و در آخر قرعه به نام من افتاد و این کار را به نویسندگی علیرضا مسعودی آغاز کردیم.

رضا عطاران که مشاور کارگردان بود در تمام طول کار به ما کمک کرد. آقای محمدحسین لطیفی هم کمک بزرگی به من کردند. آقای لطیفی به من انگیزه و مرا برای ساخت این اثر هل دادند. در واقع اعتماد و لطف ایشان خیلی ارزشمند و مؤثر بود، چون ایشان مرا برای کارگردانی معرفی کردند. برای این سریال، اسمهای زیادی پیشنهاد شد ولی در آخر پیشنهاد اسم سه در چهار از سوی تهیهکننده کار بود، که با گروه مطرح شد و پذیرفتیم؛ چون هم مفهوم تکثیر را میرساند و هم خوشریتم بود.

علاوه بر استقبالی که از این سریال طنز در کشور شد، پخش این مجموعه از آی فیلم2 هم توانست تعداد بیشتری را به طرفداران سه در چهار اضافه کند. رمز موفقیت سریال را در چه میدانید؟

خیلی خوشحالم این را میشنوم. اینها همه مایه امیدواری و انگیزهدهنده برای ادامه کار است. اما اگر این کار موفق شده، عوامل زیادی کار دخیل بودند مثل بازیهای قوی، داستان خوب و.... من همیشه در کارهایم سعی میکنم به مخاطبم بگویم در همه مشکلات یک نقطه امید وجود دارد.

هر گرهی در زندگی ایجاد شود و هر مشکلی هم پیش پایمان سبز شود، باز هم نباید ناامید شویم. همینطور سعی میکنم کارهایم باورپذیر باشند و مردم در هر سطحی بتوانند با شخصیتهای قصه ارتباط برقرار کنند.

با توجه به موفقیت این سریال، چرا سری دوم آن را نساختید؟

خداراشکر بعد از پخش سریال، بازخورد خوبی از مردم گرفتم؛ اما آن زمان خیلی ساخت دنباله سریالها مثل الان مرسوم نبود.

سریال دنبالهدار پایتخت یکی از آن سریالهایی است که سریهای بعدیاش هم همان جذابیت سری اول را دارد و با موفقیت زیادی جلو رفت. پایتخت یکی از بهترین و پرطرفدارترین سریالهای این سالهای صدا و سیماست و باید به تمام عوامل سازنده آن دستمریزاد گفت. اما در مورد سه در چهار شاید در این سالها از بیش از دههزار نفر این را شنیده باشم که سری دوم آن را بسازید. راستش دارم روی این موضوع فکر میکنم.

معنی حرفتان این است که باید منتظر ساخت فصل جدید سه در چهار باشیم؟

اگر بدانم واقعاً مردم ادامهدارشدن این سریال را هم دوست دارند، سال آینده میتوانند شاهد این اتفاق باشند، البته به امید خدا.

ما بیشتر شما را در نقشهای طنز دیدیم یا شاید بهتر باشد اینطور بگویم که نقشهای طنزتان بیشتر به چشم آمده، البته در سریال «مدینه» هم نقش جدی شما خوب دیده شد. شما به سمت نقش کمدی رفتید یا نقشهایی که به شما پیشنهاد شده، بیشتر کمدی بودند؟

من ابتدای راه بازیگریام با نقشهای کمدی وارد تلویزیون شدم؛ اما بعدها نقشهای جدی هم کم بازی نکردم.

در این سالهای اخیر نقش جدی زیاد بازی کردم چون اعتقاد دارم بازیگر باید هر ژانری را بازی کند تا دچار تکرار نشود؛ مثل همین سریال «مدینه» که نقشم کاملاً جدی بود و خداراشکر که بازخوردهای خوبی هم گرفتم.

بهغیر از کار مدینه کارهای جدی دیگری هم بازی کردهام؛ مثلاً در کار سینمایی «استراحت مطلق» آقای کاهانی یک نقش جدی داشتم که نامزد چند جشنواره شدم و برنده بهترین بازیگر مرد از جشنواره حافظ؛ جشنواره حافظ مرحوم آقای علی معلم که روحش شاد.

در کارهای اخیر سینمایی اکران نشده هم نقش جدی دارم؛ مثلا «شاه کش» به کارگردانی آقای وحید امیرخانی یکی از فیلمهایی است که بازهم نقشم جدی است و با آقای هادی حجازیفر و مهناز افشار و فرید سجادی حسینی همبازی بودم. در«چراغهای ناتمام» باز نقش جدی بازی کردهام و کارهای دیگر.

کدام نقشتان را بیشتر دوست دارید؟

خب من برای همه کارهایم زحمت کشیدهام. خوش رکاب را دوست داشتم، مجردها، آخرین مجرد، مدینهو استراحت مطلق؛ ولی نقشی که برای من بهترین باشد هنوز پیش نیامده است.

اگر به شما پیشنهاد شود در یک کار مشترک با افغانستان یا تاجیکستان همکاری کنید، استقبال میکنید؟

بله، من افغانستان را میشناسم. چند دوست و همکار خوب افغان دارم. انسانهای شریفی هستند. با تاجیکستانیها هم چند مرتبه برخورد داشتم که این برادران هم واقعاً شریف و دوستداشتنیاند. اتفاقاً در اولین کار سینماییام که قرار است بسازم، یک کاراکتر افغانستانی دارم.

دوست دارم از هنرمندان افغان استفاده کنیم. دوستان پیشنهاد میکردند بازیگری برای این کاراکتر بیاوریم؛ ولی من و آقای رضا عطاران گفتیم باید سعی کنیم خودِ کاراکتر را پیدا کنیم که افغانستانی باشد. امیدوارم کارهای مشترک با افغانها بیشتر اتفاق بیفتد؛ همانطور که الان هم برادران محمودی دارند خیلی خوب کار میکنند. امیدوارم با مردم تاجیکستان هم بتوانیم مشترک کار کنیم و این اتفاق بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها