صعود آرژانتین به اما و اگر کشیده شد

مسی، تنهاتر از همیشه در آلبی سلسته

تا قبل از شروع جام‌جهانی زیاد می‌نوشتند و می‌نوشتیم که لیونل مسی بدیل ندارد و سال‌ها باید بگذرد که نه تنها آرژانتین بلکه دنیا ستاره‌ای همچون او را دوباره به خود ببیند. وقتی سوت پایان بازی آلبی سلسته مقابل کرواسی زده شد و تصاویر تلویزیونی مسی را تک و تنها وسط زمین چمن نشان داد، بیشتر به این مطلب رسیدیم که مسی با این شرایط و اوضاع واقعا در دنیا شبیه به خودش ندارد. بعد از تساوی مقابل ایسلند در بازی اول دوباره این جمله تکراری سر زبان آرژانتینی‌ها افتاد که مسی نمی‌تواند مثل مارادونا در جام‌های جهانی 86 و 90 آرژانتین را یک تنه به فینال ببرد. اما مگر می‌شود این حقیقت را نادیده گرفت که اگرچه در آن دو جام دیگو بزرگ ستاره بی‌چون و چرای این تیم بود، اما آرژانتین با بودن بازیکنان قابل به معنای واقعی تیم بود. بوروچاگا، خورخه والدانو و اسکار روگری از جمله بازیکنانی بودند که در مکزیک 1986 کنار مارادونا این تیم را به قهرمانی رساندند.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۱۳

در 90 ایتالیا هم کانیگیا، نستور لورنزو و روبرتو سنسینی بالهای مارادونا برای موفقیت بودند. شاید مارادونا پنجشنبه شب در ورزشگاه بیشتر از همه از این حرص میخورد که کنار مسی حداقل بازیکنی وجود ندارد که یک چهارم تواناییهای او را داشته باشد.

حالا هم بعد از باخت به کرواسی و در آستانه عدم صعود به مرحله حذفی، برخی از بازیکنان و رسانهها به انتقاد از شماره 10 این تیم پرداختند. پابلو زابالتا، مدافع سابق آرژانتین یکی از این افراد بود که بعد از این بازی گفت: همه از اشتباهات خط دفاعی و کابایرو صحبت میکنند اما به نظرم مسی عملکرد ناامید کنندهای از خود نشان داد. او در نیمه دوم حتی نتوانست یک شوت به طرف دروازه کرواسی روانه کند. در مقابل رسانههای آرژانتین نوک پیکان انتقادهای خود را به سمت عملکرد تیم ملی و سرمربیاش نشانه رفتند.

روزنامه اوله، کابایرو را مقصر اصلی این شکست دانست و تصویری از دروازهبان آرژانتینی را که با دستانش صورتش را پوشانده بود منتشر کرد. شبکه تلویزیونی کرونیکا نیز به شدت از سامپائولی انتقاد کرد و پس از پایان بازی جملهای را به تصویر کشید که در آن نوشته شده بود «چه ساعتی سامپائولی استعفا میدهد؟» در این میان برخی خبرها از نارضایتی بازیکنان از سامپائولی حکایت دارد. طبق ادعای سباس تمپونه، بازیکنان آرژانتین جمعهشب جلسهای مخفیانه برگزار کردند و در این جلسه به این نتیجه رسیدهاند که فدراسیون باید سامپائولی را اخراج کند. گفته میشود که خورخه بوروچاگا به عنوان جانشین سامپائولی شناخته میشود. از سوی دیگر، اظهارات بازیکنان نیز نشان میدهد بین آنها و سرمربی تیم بههیچوجه رابطه خوبی برقرار نیست. سرخیو آگوئرو که در ابتدای نیمه دوم جای خودش را به گونزالو هیگواین در زمین داد پس از بازی در واکنش به اظهارات سامپائولی مبنی بر اینکه بازیکنان نتوانستند برنامههای تاکتیکی او را در زمین پیاده کنند، گفت: سامپائولی چنین حرفی زده؟ بگذارید هر چیز دلش میخواهد بگوید. من هم مثل بقیه احساس غم و عصبانیت میکنم اما هنوز شانس صعود داریم.

حسین خلیلی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها