2 خبر از عالمانی که عید فطر امسال را ندیدند

در حالی در آستانه عید سعید فطر قرار گرفته‌ایم که امسال جای خالی دو نفر را بشدت احساس می‌کنیم؛ دو عالم بزرگواری که سال‌ها در این روزها در محافل معنوی حاضر می‌شدند. حجت‌الاسلام احمد احمدی و حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی که هر دو اخیرا به دیار باقی شتافته‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۵۳

امروز دو خبر درباره این دو بزرگوار منتشر شده است؛ نخست بگوییم که آیین بزرگداشت علمی و معرفتی حجتالاسلام احمد احمدی عضو فقید شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت امنای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روز دوشنبه 28 خرداد ماه جاری برگزار میشود. آنطور که فارس نوشته، آیین بزرگداشت علمی و معرفتی استاد احمد احمدی، ساعت ۱۴روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه با حضور و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه در تالار علامه جعفری این پژوهشگاه برگزار میشود. این مراسم به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری نهادهای علمی و فرهنگی کشور برپا میشود. در آیین بزرگداشت علمی و معرفتی حجتالاسلام احمد احمدی؛ آیتالله علیاکبر رشاد، غلامعلی حدادعادل، غلامرضا اعوانی، حجتالاسلاموالمسلمین عبدالحسین خسروپناه، نجفقلی حبیبی، وحید احمدی و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه در محل تالار علامه جعفری(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

از سوی دیگر همین خبرگزاری خبر داده که قرار است مجموعه دو جلدی خاطرات مرحوم حجتالاسلام سیدمهدی طباطبایی با عنوان «اخلاق و مبارزه» منتشر شود. موسسه انتشارات عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره)، مجموعه دو جلدی خاطرات مرحوم حجتالاسلام سیدمهدی طباطبایی را با عنوان «اخلاق و مبارزه» منتشر میکند. این مجموعه توسط معاونت پژوهشی موسسه، تدوین و گردآوری شده است و در آن، مرحوم طباطبایی به زبان و شیوه گفتاری خودشان به بازگویی خاطرات خود پرداخته است.

جلد نخست از این کتاب به بازگویی خاطرات شخصی ایشان از زندگی و فعالیت سیاسی و اجتماعی تا سال 1357 اختصاص دارد و در جلد دوم نیز خاطرات ایشان از بهمن 57 تا انتخابات ریاست جمهوری در سال 1388 روایت شده است. این خاطرات به دلیل فعالیتهای گسترده سیاسی و اجتماعی مرحوم طباطبایی بویژه در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در ایام حضور در مجلس هفتم و تصمیمگیری درباره هیات وزیران و برخی از حواشی دولت محمود احمدینژاد بسیار خواندنی و قابل توجه است.

این مجموعه خاطرات در سالهای 88 ـ 1378 در محل منزل حجتالاسلام طباطبایی در تهران ثبت شده و طی سالهای اخیر پس از بارها بازبینی، تکمیل و به تائید ایشان رسیده است. انتشارات عروج این مجموعه دو جلدی را در آستانه چهلمین روز درگذشت مرحوم طباطبایی به بازار عرضه و در مراسمی باشکوه با حضور شخصیتهای فرهنگی و سیاسی از آن رونمایی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها