در افطاری فعالان فرهنگی جبهه انقلاب چه گذشت؟

فیاض: انقلاب اسلامی تبدیل به تمدن می‌شود

سه‌شنبه‌شبی که گذشت، حسینیه هنر تهران، شلوغ بود؛ یکی از آن مراسم‌ها که در ماه مبارک رمضان این‌جا و آن‌جای شهر را پربرکت و پرسروصدا کردند. این بار نوبت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بود تا برای نهمین بار دور هم گرد آیند و از اینجا و آنجا بگویند. خیلی‌ها بودند از حسن رحیم پور، سینا واحد، ابوالقاسم طالبی، اسفندیار شهیدی، جلیل سامان، حسن شمشادی، محمد خزاعی و حبیب احمدزاده گرفته تا محمدرضا سرشار، حجت‌الاسلام پژمان‌فر، حجت‌الاسلام غریب رضا، محمد احسانی، سلیم غفوری، علی فروغی و اقبال واحدی.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۵۲

آنطور که تسنیم گزارش داده، چراغ اول را نادر طالبزادهروشن کرده؛ کسی که دبیری جشنواره مردمی فیلم عمار را هم برعهده دارد. او اتفاقا از عمار گفته و از اینکه در دوران ما محلها و مرکزهایی مثل عمار هستند که میتوانیم به آنجاها پناه ببریم. او سپس گفته: تاثیرگذارترین افراد در جامعه معمولا هنرمندان هستند زیرا هنر، فکر و فلسفه در فعالیتهای آنها با هم ترکیب میشود. چنین افرادی موثر ترین افراد هستند چون با نیروی کمی اثر عظیمی میتوانند ایجاد کنند.

انقلاب به تمدن تبدیل میشود

در ادامه این برنامه، ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه نیز در سخنانی گفت: چند سال پیش در اینجا در سخنانی گفتم اگر انقلاب اسلامی به تمدن تبدیل نشود، شکست خورده است. الان میتوان به این نکته اشاره کنم که انقلاب ما در حال تبدیل شدن به یک تمدن است. وی افزود: انقلاب ما در حال تبدیل شدن به یک انقلاب اجتماعی است. زیرا صنفهای اجتماعی بشدت در حال فعال شدن هستند. این روند به صورتی است که حتی قومیتها، خود را در اجتماع میبینند. فیاض ادامه داد: در حال حاضر انقلاب به یک امنیت نسبی رسیده است. ما امروز با یک انقلاب اجتماعی روبهرو هستیم که این خودش تبدیل به یک تمدن میشود. یک نکته بسیار مهم در این قصه این است که آیا ما برای این تغییر و تحول آماده هستیم یا خیر. وی تصریح کرد: اگر امروز تمدن غرب را که تمدن مسلطی بر جهان است با فرهنگ خودمان ترکیب نکنیم به یک شکوفایی اجتماعی نمیرسیم. اما متاسفانه سیستم کشور ما اینگونه است که تمدن غرب را به ماهو تمدن غرب میخواهد. این مشکل بزرگ امروز ما است.

با انقلاب جهش کردیم

محمدرضا سرشار نیز در این برنامه در سخنان خود گفت: از اول انقلاب تا امروز دشمن ما را یک چهره واحد میدیده و میبیند. آنها اختلافات سلیقهای و داخلی ما را نمیبینند. حالا ممکن است هرکدام از ما نتوانیم یک ساعت کنار هم بنشینیم اما بنابر تواناییها و سلایق در یک مسیر قرار داریم و مجموع ما میشود آن چیزی که امروز به آن رسیدیم. سرشار ادامه داد: ما با انقلاب اسلامی در ایران، پیش نرفتیم بلکه جهش کردیم. منتها «تو قدر آب چه دانی که در کنار فراتی.» متاسفانه اغلب خوبیها، تواناییها و پیشرفتها را نمیگوییم یا اینکه آنها را تشخیص نمیدهیم یا کوچک میبینیم. وی خاطرنشان کرد: ما در سالهای بعد از پیروزی انقلاب در ایران خیلی کار کردیم. حتی این عبارت «خیلی» را باید چند بار تکرار کنیم. بالاخره تا دنیا، دنیا بوده شیطان بوده و کار خود را میکرده و از آن طرف هم جبهه حق هم بوده و کار خودش را میکرده است. اتفاقا تا یک حدی هم وجود شیطان انگیزهای برای انجام کار است.

***

حجتالاسلام نصرالله پژمانفر، اقبال واحدی، حجتالاسلام غریب رضا، حامد قشقاوی و مهدی ترابی هم سخنرانی کردند و همچنین از کتاب «روندپژوهی کتاب چهل سالگی انقلاب» رونمایی شد.

تکمیلی

شاعر «رضا جان » و «رضا خان» هم بود

نکته قابل توجه مراسم افطاری فعالان جبهه فرهنگی انقلاب، حضور محمدحسین ملکیان بود؛ شاعری که در دیدار اخیر با رهبر انقلاب مورد توجه قرار گرفت. او اینجا هم شعر خود درباره قیام گوهرشاد را که در دیدار با رهبری خوانده بود برای حاضران قرائت کرد. دوگانه ای که او بین رضا جان و رضا خان در این شعر ایجاد کرد، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها