بررسی بازی‌های دوستانه تیم‌های حاضر در گروه دوم جام جهانی

ورود ایران و رقبا با پیروزی به روسیه

آخرین بازی‌های دوستانه فوتبال شنبه شب در کشورهای مختلف برگزار شد و حالا تیم‌های حاضر در جام جهانی، در حال وارد شدن به روسیه هستند تا بزرگترین رخداد فوتبالی جهان در کمتر از چهار روز دیگر رسما کلید بخورد. تیم ملی فوتبال کشورمان که در گروه دوم با اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه است، از چند روز پیش تمرینات خود را در روسیه شروع کرده است. در ادامه نگاهی کوتاه به بازی‌های دوستانه اخیر چهار تیم گروه B انداخته می‌شود که از قضا همگی با پیروزی در آخرین بازی گام به جام جهانی گذاشتند.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۱۱

رکورد در لغو بازی دوستانه

تیم ملی فوتبال ایران که به عنوان اولین تیم از حدود یک هفته پیش وارد روسیه شد، تنها تیمی است که دو بازی دوستانهاش در مسیر آمادهسازی جامجهانی لغو شد. تیم ملی ایران پس از شکست مقابل ترکیه، قرار بود 12 خرداد به مصاف یونان برود که این بازی از سوی یونانیها لغو شد. در ادامه بازی با تیم ملی کوزوو به عنوان بازی جانشین معرفی شد که این بازی نیز به سرنوشت بازی با یونان دچار
شد.

شاگردان کی روش در آخرین بازی پشت درهای بسته توانستند لیتوانی را در روسیه با یک گل شکست داده تا تنها وجه اشتراکمان با بقیه تیمها، پیروزی در آخرین بازی دوستانه باشد.

شیرهای اطلس به دنبال شگفتی

تیم ملی مراکش که روز گذشته بعد از آخرین بازی دوستانه خود بهعنوان هشتمین تیم وارد روسیه شد، در بازیهای دوستانه اخیر خود عملکرد نسبتا مثبتی داشت و برخی منتظر شگفتیسازی از سوی این تیم هستند. شاگردان هروه رنارد 10 خرداد در خانه به مصاف اوکراین رفتند که با تساوی بدون گل مساوی کردند. چهار روز بعد در خانه به مصاف اسلوواکی رفتند که این دیدار با پیروزی 2 بر یک این تیم به پایان رسید. آخرین بازی آنها نیز شنبه شب در خانه استونی برگزار شد که بازی هم با پیروزی این تیم با نتیجه 3 بر یک پایان یافت. رنارد بعد از بازی گفت: در نیمه نخست بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم، اما در نیمه دوم با چند تغییر که در ترکیب تیم داشتیم افت کردیم. از عملکرد بازیکنان جایگزین راضی نیستم. سه دیدار دوستانه باعث شد تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنیم و قبل از آغاز جام جهانی ضعفهای خود را بر طرف میکنیم. او درباره وضعیت تیمش قبل از دیدار نخست برابر ایران گفت: هم از نظر ذهنی و هم از نظر بدنی آماده حضور در جام جهانی هستیم. یکی از نکات این بازی، تعویض زیاش و بن عطیه، دو مدافع مراکش در ابتدای نیمه دوم بود که رنارد در این مورد گفت: چمن ورزشگاه اصلا مناسب نبود و بازیکنان استونی هم خشن بازی میکردند. از ترس مصدومیت ترجیح دادم این دو بازیکن را تعویض کنم.

یاران راموس به دنبال قهرمانی

بسیاری تیم ملی اسپانیا را یکی از شانسهای قهرمانی در جام جهانی روسیه میدانند. شاگردان خوان لوپتگی در مقایسه با دیگر تیمهای گروه، با بازیهای دوستانه کمتری پا به روسیه گذاشته اند. این تیم 13 خرداد در خانه به مصاف سوئیس رفت که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. شنبه شب نیز در آخرین بازی خود مهمان تونس بودند که با گل دقایق پایانی آسپاس بازی را با نتیجه یک بر صفر به پایان رساندند.

بعد از این بازی، لوپتگی در مورد اولین بازی تیمش و چگونگی مهار فوقستاره پرتغال گفت: یک تیم پشت رونالدو هستند. ما به کیفیت تیمی پرتغال احترام میگذاریم که یکی از منحصربهفردترین بازیکنان تاریخ فوتبال را در اختیار دارد. این باعث میشود پرتغال قدرتمندتر شود اما سعی میکنیم با آنها بجنگیم و این را با سبک بازی خاص خود میتوانیم انجام دهیم. وی در مورد اینکه دو تیم دیگر این گروه میتوانند برای ماتادورها خطرناک باشند، گفت: ما درون تیم زیاد در مورد این دو تیم صحبت میکنیم. ایران با اختلاف، بهترین تیم آسیا در 6 سال اخیر بوده است. در جام جهانی قبلی هم آرژانتین برای شکست دادن آنها به دردسر بزرگی افتاد. تیم ملی ایران در هفت سال اخیر کارلوس کیروش را روی نیمکتش داشته است و آنها حریف واقعاً سرسختی برای اسپانیا خواهند بود.

یکی از نکات بازی اسپانیا مقابل تونس، عملکرد ضعیف اینیستا در خط میانی این تیم بود. اینیستا در بازی برابر تونس ۲۳ بار توپ را لو داد که بیش از هر بازیکنی در زمین مسابقه بود. این آمار همچنین ضعیفترین آمار اینیستا در تیم ملی فوتبال اسپانیا تحت هدایت خوان لوپتگی بود.

رونالدو و درخشش در آخرین جام جهانی

شاگردان سانتوس پرتغالی بعد از قهرمانی در یورو 2016 به دنبال این هستند که نشان دهند آن قهرمانی تصادفی نبوده است. کریس رونالدو نیز با توجه به اینکه آخرین حضورش در جام جهانی را تجربه میکند، سعی دارد با درخشش هم به تیمش کمک کرده و هم توپ طلای سال آینده را برای خودش رزرو کند.

این تیم در یک ماه اخیر، سه بازی دوستانه انجام داد که در بازی نخست، روز هفتم خرداد در خانه به مصاف تونس رفت که با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. این تیم پنج روز بعد به مصاف تیم قدرتمند بلژیک رفت که این بازی نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید. این تیم چهار روز پیش نیز در آخرین بازی دوستانه خود و پیش از عزیمت به روسیه، به مصاف الجزایر رفت تا خود را برای بازی مقابل تیمی همچون مراکش آماده کند. گرچه رونالدو در آن بازی فروغ چندانی نداشت، اما پرتغال توانست با نتیجه 3 بر صفر پیروز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها