پرچم ایران، سوژه فضای مجازی در عراق

حمل پرچم ایران توسط راهپیمایان روز قدس در عراق در فضای مجازی این کشور بازتاب‌ مختلفی به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۴۲

به گزارش ایرنا، برخی کاربران فضای مجازی در عراق با انتشار تصویری که نشاندهنده حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط یکی از شرکت کنندگان عراقی در راهپیمایی روز جهانی قدس بود، حملاتی را علیه ایران و گروههای عراقی نزدیک به جبهه مقاومت در این کشور به راه انداختند، اما با پاسخهای کوبندهای مواجه شدند. یکی از کاربران تاکید کرده است: «اگر کمکهای ایران به عراق نبود، کشور ما اکنون به دست داعش و اربابش افتاده بود» دیگری نوشت: «کسی که ادعا میکند در سفرش به تهران، ایرانیها هیچ احترامی برای عراقیها قائل نبودهاند، آیا در آنجا اتوبان چند کیلومتری را به نام آیتا... شهید محمدباقر صدر و آیتا... محمد باقر حکیم ندیده است؟» کابر دیگری اضافه کرد: «بالا بردن پرچم ایران بهترین پاسخ به نوکران دولت سعودی بود که میگفتند: عراق آزاد است ایران برو بیرون.»

برخی دیگر از کاربران نیز عبارتی از سید حسن نصرا... رهبر حزبا... لبنان منتشر کردند که در سخنرانی روز جمعه خود به مناسبت روز جهانی قدس گفته بود: هر کس با ایران دشمنی کند یعنی در آغوش «اسرائیل» افتاده است. برخی دیگر از کاربران نیز در پاسخ به منتقدان حمل پرچم ایران در راهپیمایی روز قدس عراق، تصاویری از حمل پرچم عراق و سوریه از سوی راهپیمایان ایرانی در جریان مراسم روز قدس دیروز در تهران را منتشر کردند. چند کاربر دیگر نیز به حمل پرچم سوریه در کنار پرچم عراق از سوی طرفداران سید مقتدا صدر در راهپیمایی اخیر علیه حمله سهگانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اشاره کردهاند. در مقابل، کاربرانی با گرایش های بعثی، ناسیونالیستی یا کسانی که تحت تاثیر موجهای ایران هراسی قرار گرفته بودند در نظرات خود مدعی شدند که ایران به عراقیهای مقیم تهران اجازه حمل پرچم عراق را نمیدهد.

به نظر میرسد هوشیاری رسانههای ایران و عراق در این عرصه و ورود بموقع مسئولان ذیربط در هر بخش و اطلاع رسانی بموقع میتواند بخشی از این جوسازیها را که به قصد تخریب روابط دوجانبه و پیوند فرهنگی، دینی و تاریخی دو ملت انجام میشود، بیاثر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها