با مهران رنجبر، بازیگر تئاتر و تلویزیون

بازی در سریال های رمضانی بهتر دیده می شود

اغلب مخاطبان، مهران رنجبر را با بازی در نقش تا حدی خاکستری و چند وجهی یک جوان عاشق‌پیشه، تنها و بی‌کس و تا حدی لمپن در سریال «آوای باران» می‌شناسند. بازیگری که در تلویزیون حضورهای موثری داشته است.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۴۸

او چند سالی است در تئاتر در نمایشهایی مثل پالت، کافه پاریس و شوایک نقشهای متفاوتی داشته است. رنجبر بازیگر، فیلمنامهنویس و نمایشنامهنویس تئاتر و سینما و تلویزیون فارغالتحصیل رشته ادبیات دراماتیک است.

او از 14 سالگی کار بازیگری را با تئاتر جنگ کور به کارگردانی بهروز غریبپور آغاز و نمایش منتشا را سال 88 کارگردانی کرد که یک نمایش تکنفره بود و در آن نمایش 9 نقش را بازی کرد و در جشن بازیگر خانه تئاتر به داوری حمید سمندریان، احمد دامود و دکتر علی رفیعی بهعنوان یکی از 10 بازیگر برتر تئاتر ایران در سال 88 انتخاب شد.

او در نمایشها و سریالهایی چون تاوان، نون و ریحون، 5 کیلومتر تا بهشت، آوای باران، ضیافت طوبی، آقا مدیر، آخر خط، ریچارد سوم، یک شاخه گل برای وارتان و مهرنامه به عنوان کارگردان و بازیگر فعالیت داشته است.

سریال آوای باران در زمان پخشش بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و در بازپخشش هم مورد توجه قرار گرفت. بازی در این سریال برایتان چه ویژگیهایی داشت؟

سریال آوای باران سریالی خوش ساخت و استاندارد است. در زمان پخش سریال خیلی از مردم که من را در مکانهای عمومی میدیدند درباره کیانوش (نقشم) در این سریال با من صحبت میکردند و آن را دوست داشتند. بازیگر نقش مقابلم هم در این سریال مهران احمدی در نقش شکیب بود که این دو شخصیت در تقابل هم خیلی مورد توجه بودند.

شخصیتهایی از قبیل کیانوش و شکیب کمتر در سریالهای تلویزیونی در گذشته دیده شده بود...

بله، وجود داستانی جذاب باعث شده بود سریال آوای باران لقب خیابان خلوت کن بگیرد.

با توجه به ساختار خوب سریال هنوز هم دیدن دوباره سریال دارای جذابیت است...

موقعی که همه اجزای یک سریال درست و منطقی در کنار هم قرار بگیرد ماحصل اثری میشود که تاریخ مصرف ندارد و میتواند در هر زمانی که دیده شود، مورد توجه قرار بگیرد.

آنطوری که شنیدهام در پخش مجدد این سریال از شبکه آیفیلم درصدر سریالهای پر مخاطب این شبکه قرار داشته است.

همین چند روز پیش آقایی من را در خیابان دید و گفت خیلی دوست دارد چنین نوع سریالهایی بازهم ساخته شود یا ادامهای برای آن در نظر گرفته شود.

حسین سهیلیزاده همراه سعید سلطانی و سیروس مقدم جزو چند کارگردان شاخص و کار بلد در تلویزیون هستند ...

کارگردان در شکلگیری یک سریال که در یک پروسه طولانی مدت که ممکن است حتی تصویربرداریش یک سال هم طول بکشد نقش مهم و کلیدی دارد. الان در تلویزیون ما سوای نامهایی که اشاره کردید بزرگان دیگری هم سریالسازی میکنند که در کارشان شناخت و احاطه کافی به ارتباطگیری با مخاطب دارند.

آیا ایفای نقشی مثل کیانوش که به لحاظ شخصیتی از خودتان فاصله زیادی دارد کار دشواری نبود؟

من برای ایفای نقش کیانوش در پیش تولید بیش از هفت ماه مشغول دقت کردن به کنشهای این آدم بودم و برای ایفایش کلی زحمت کشیدم و با ساخته شدن سریال و دیده شدن بازی ام خستگی این زحمات از تنم خارج و نقشم ماندگار شد.

الان خیلیها نقشی را بازی میکنند که بعد از خاتمه پخش یا اکران آن خیلی سریع از خاطره مخاطب یا خود بازیگر خارج میشود.

من بیش از پانزده سریال بازی کردهام اما کار مورد علاقهام همین آوای باران است.

آیا بهدنبال مابهازا بیرونی هم برای ایفای نقش کیانوش رفتید؟

نه، من با کمک از فیلمنامه پرو پیمان و مطالعه درباره این آدمها شکل و شمایل کلی نقش را پیدا کردم.

آیا در تئاترعلاقه دارید در کنار بازیگری کارگردانی هم انجام بدهید؟

بله، چند نمایش تا به حال روی صحنه اجرا کردهام و دو سال قبل هم نمایش کافه فرانسه را با بازی خودم و حمیدرضا نعیمی روی صحنه بردم و قرار است نمایشی تک نفره را در اروپا اجرا کنم. اغلب نمایشهایی که کارگردانی کردهام متن نوشته خودم بوده است. در این سالها در بعضی نمایشها بیش از چهار نقش را بازی کردهام.

در تلویزیون دو سال قبل تجربه موفقی با مهران مدیری در سری دوم مجموعه دورهمی داشتید...

دورهمی تجربه خوب و موفقی برایم بود و بهواسطه اینکه میخواستم در تئاتر حضور داشته باشم، از حضور در ادامه مجموعه دورهمی انصراف دادم .کار با مهران مدیری در این مدت برایم بسیار لذتبخش و خوب و با کیفیت بود و بسیار هم مورد توجه مردم قرار گرفت. شیوه هدایت مدیری برای هر بازیگری ایدهآل و جذاب است و بخوبی میتواند از بازیگر بازی درست و قابل قبولی بگیرد.

بازی در سریالهای ماه رمضانی چه ویژگیهایی دارد؟

خیلی مهم و ارزشمند است به نوعی بازیهای بازیگر بهتر دیده میشود و من چهار سال پیاپی تجربه بازی در سریالهای ماه رمضانی را داشتم و امیدوارم دوباره هم این امکان فراهم شود.

به کدامیک از بازیهایتان علاقه بیشتری دارید؟

در تلویزیون همانطوری که اشاره کردم به بازی ام در آوای باران علاقه زیادی دارم و البته به نقشم در سریال نون و ریحون فرزاد موتمن که یک کارگردان فهیم و خوش فکراست .

در نمایش پالت چهار شخصیت (یک جوان افغانی به نام آصف، یک بچه مرشد، یک دیوانه روان پریش و یک کارمند) را بازی کردم که برایم خیلی جذابیت داشت.

نقشم در نمایش شوایک به کارگردانی حمیدرضا نعیمی هم بهدلیل مختصاتش خیلی ارزشمند و
مهم است.

احمد محمد اسماعیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها