اگر روزگاری بیش از نصف اوقات فراغت مردم توسط رسانه ملی غنیسازی میشد اما امروزه وقت و بیوقت عامه مردم را اینترنت و تلفن همراه با انواع امکاناتش به اشغال خود درآورده است. افزایش کانالهای رادیویی و تلویزیونی تا حدودی سهم رسانه ملی را حفظ کرده، ولی برای انجام همه ماموریتهای سازمان در هدایت افکار عمومی و انجام رسالت دانشگاه عمومی بودن، تغییر رویکرد از برودکست به هیبرید شدن حوزه پیام الزامی است. مدیریت ارشد سازمان به دلایل متعدد با تاخیر طولانی، دو سالی است اراده کرده با تغییر نگرش از مدل سنتی به روشهای نوین رسانهسازی و رسانهداری روی آورد.
برای عملی شدن این نگرش نوین لاجرم باید تحولاتی اساسی در حوزههای آموزشی فنی،پشتیبانی و از همه مهمتر برنامهریزی تولید و تامین محتوای اختصاصی برای فضای مجازی و ایجاد سامانههای تعاملی و ارائه خدمات به صورت متنوع، متکثر، سالم، مفید به جامعه کاربران داخل و خارج مبادرت کند.
این مهم میسر نمیشود مگر با تغییر نگرش در تمامی سطوح سازمانی و همه مشاغل در خانواده صداوسیما. اگر سازمانی پویا و یادگیرنده میخواهیم، اگر در رقابت سخت کنونی میخواهیم جایگاه صداوسیما حفظ شود، اگر به فکر ارتقای ارزشهای سازمانی و اعتبار بخشی به خانواده رسانه ملی در بین ایرانیان و حتی دیگر جوامع هستیم، همه اعضای این خانواده بزرگ باید به فکر تغییر نگرش خود برآیند.
تعهد سازمانی آحاد کارکنان در کسب مهارتهای جدید تولید محصول و ارائه خدمت توقع همکاران شما در معاونت مجازی است. همه مشاغل اعم از برنامهسازان، کارشناسان و حتی کارکنان غیربرنامهای میتوانند نقش خود را در ایجاد زیرساختهای لازم، تقویت تولید و عرضه محتوا و فعالیت شبانهروزی در محیط مجازی براساس اهداف سازمان ایفا کنند.
مطالبهگری کارکنان از مدیران برای ارتقای مهارتهای فنی و هنری خود در مشارکت فعالانه با معاونت مجازی؛ نقد و نظر به همراه ارائه ایدههای نو به معاونین فضای مجازی استانها و مدیران ستاد معاونت مجازی میتواند گام اول این حرکت مبارک باشد.
رضا قدیمی
معاون فضای مجازی
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»: