طی این هفته 68 گالری در شهرهای مختلف به بهانه روز جهانی موزه ،آثارشان را به نمایش می‌گذارند و خرید و فروش آثار را تعطیل می‌کنند. این اتفاقی است که به همت کارگروه هنرهای تجسمی ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) صورت گرفته و درنا حمیدی، مدیر این کارگروه توضیح داده که از سال گذشته پویش همکاری گالری‌ها و موزه‌ها راه‌اندازی شده است تا فقط یک هفته فعالیت فرهنگی داشته باشند و بحثی از خرید و فروش مطرح نباشد. گویا به اعتقاد برگزارکنندگان این پویش، خرید آثار هنری در گالری‌ها، تجربه رفتن به موزه را تداعی نمی‌کند. امسال 50 گالری در تهران، 14 گالری در شیراز و در شهرهای قم، رشت، کاشان و لار هم حداقل یک گالری به این پویش پیوسته‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۵۲

مدیر کارگروه هنرهای تجسمی ایکوم امیدوار است سال آینده همه گالریهای ایران با این پویش فرهنگی همراه شوند و توضیح داده که شعار امسال روز جهانی موزه «ارتباطات خلاق و نوین موزهها؛ رویکردهای جدید، مخاطبین جدید» است و بر اساس همین شعار، نمایشگاه آثار خوشنویسی سیدابوالقاسم بهشتی در سرای پروین اعتصامی، نمایشگاه زیورآلات مفهومی مریم لقایی، نمایشگاه نقاشیهای سامیه پولاد و نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان انجمن اوتیسم ایران در تهران برگزار شده است.

نمایشگاه هنرمندان اوتیسم در مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران میزبان 16 تابلو از بچههای مبتلا به اوتیسم است و تا پایان این هفته این آثار در معرض تماشا خواهند بود.

به گفته درنا حمیدی آثار این نمایشگاه سرشار از احساسات لطیف و بکر بیماران مبتلا به اوتیسم است. علاقه مندان تا پایان هفته فرصت دارند از این نمایشگاه دیدن کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها