تائید3000 پرونده کودک آزاری در سال 96‌

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته 3000‌مورد کودک آزاری به تائید اورژانس اجتماعی کشور رسیده است و در مجموع 8درصد تماس‌های مردمی با این مجموعه مربوط به موارد وقوع کودک آزاری در نقاط مختلف است.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۴۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب ا... مسعودی فرید با بیان اینکه یکی از 19 کارگروه تقسیم کار ملی، کارگروه مختص آسیبهای کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: به هیچ عنوان نمیتوان گفت3000 پرونده کودک آزاری آمار قطعی است و احتمال بیشتر بودن تعداد کودک آزاریها وجود دارد؛ زیرا مصادیق مختلف کودک آزاری در نقاط مختلف و فرهنگهای محلی متفاوت است.

وی تصریح کرد: متن کارگروه ویژه آسیبهای کودکان و نوجوانان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در این کارگروه معضل کودک آزاری نیز بهطور ویژه مورد بررسی و پیگیری قرار میگیرد.

مسعودیفرید تاکید کرد: بخش عمده و مهمی که در حوزه آسیب کودکان ممکن است مورد بیتوجهی و غفلت واقع شود، مسائلی چون جنبههای روانی و عاطفی این حوزه است و مواردی مثل نپرداختن به مسائل روانی، اختصاص ندادن وقت کافی برای رسیدگی به کودک و بیتوجهی به سلامت کودک را شامل میشود.

مسعودی فرید با اشاره به طولانی شدن بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضرورت تصویب نهایی این لایحه در شرایط فعلی بشدت احساس میشود و در کنار تصویب آن باید مساله پیشگیری از وقوع کودک آزاری را هم مورد توجه قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها