گروهی از مهندسان دیپ‌مایند (DeepMind) یک هوش مصنوعی شبه‌انسانی برای حل یک مارپیچ ایجاد کرده است که می‌تواند به دنبال سریع‌ترین میانبر برای حل معما باشد و به خود آموزش دهد.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۴۵

به گزارش ایسنا، بیشتر انسانها به طور طبیعی به دنبال کوتاهترین مسیر بین دو نقطه هستند، چرا که موجب صرفهجویی در زمان، انرژی و اغلب دوری از سردرگمی میشود. اکنون دیگر این مهارت تنها منحصر به موجودات زنده نیست. گروهی از مهندسان، یک برنامه هوش مصنوعی توسعه دادهاند که یاد گرفته است میانبرها را در مارپیچهای پیچیده پیدا کند.

در حالی که مهندسان اطلاعات پایهای برای جست وجوی میانبر در این برنامه کار گذاشتند، این برنامه به طور موثری خود را آموزش داد و ساختارها و روشهایی شبیه روشها و طرز تفکر انسان ایجاد کرد. خالق این هوش مصنوعی، محققان گروه دیپمایند هستند. دیپمایند یک شرکت بریتانیایی هوش مصنوعی است که در سپتامبر سال 2010 با عنوان فناوریهای ذهن عمیق تاسیس شد. سپس وقتی در سال 2014 توسط شرکت گوگل خریداری شد، نامش به گوگل دیپمایند تغییر یافت.

محققان دیپمایند کشف کردند وقتی هوش مصنوعی را برای حرکت از میان پیچ و خمهای معما آموزش دادند، به طور خود به خود فعالیت الکتریکی مشابه آنچه در مغز انسان یافت میشود، صورت گرفته است و این یعنی هوش مصنوعی توانسته بود خودش مثل یک انسان راهحل معما را بیاید. این پیشرفت میتواند منجر به افزایش پتانسیل سیستمهای هوش مصنوعی برای ایفای نقش هرچه شبیهتر انسان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها