اگر به هر دلیلی اهل آب خوردن نیستید، اپلیکیشن " water drink reminder" برنامه‌ای است که نوشیدن آب را به شما یادآوری می‌کند!
کد خبر: ۱۱۴۱۸۱۵

در واقع با نصب این اپلیکیشن کاملا رایگان، آب را به اندازه نیاز بدنتان مصرف میکنید. خوشبختانه استفاده از اپلیکیشن Water Drink Reminder بسیار آسان است. اگر برای اولین بار این اپلیکیشن را اجرا کنید در اولین قدم باید وزن و زمان خواب و بیداری خود را به آن اعلام کنید. البته در صورت نیاز میتوانید این مقادیر را از بخش تنظیمات اپلیکیشن تغییر دهید. این اپلیکیشن از وزن برای محاسبه میزان آب روزانه مورد نیاز بدن و از زمان خواب و بیداری برای تنظیم یادآوریها استفاده میکند و امکان تعیین واحدهای استاندارد برای وزن و حجم هم وجود دارد. طبیعتا کاربران ایرانی بهتر است واحدهای میلیلیتر و کیلوگرم را انتخاب کنند. پس از تنظیم مقادیر مورد نیاز، وارد صفحه اصلی برنامه میشوید که در قسمت میانی صفحه پیغام «بعد از نوشیدن هر لیوان آب، روی آیکون (+) موجود در پایین صفحه کلیک کنید» قابل مشاهده است. با کلیک روی آیکون (+) میتوانید مقدار آبی را که نوشیدهاید به طور دقیق تعیین کنید. همچنین قابلیتهای وارد کردن مقادیر مایعات دیگری مثل چای، قهوه و آبمیوه نیز امکانپذیر است. در قسمت بالای صفحه هم کادری به چشم میخورد که مقدار آب مورد نیاز روزانه شما را تعیین کرده و نشان میدهد به نسبت آن چه مقدار آب نوشیده اید و چه مقدار دیگر نیز باید بنوشید.

البته میزان آب لازم برای بدن بجز وزن از عوامل دیگری از جمله دمای هوا و میزان فعالیت بدنی هم تاثیر میگیرد. اپلیکیشن یادآوری نوشیدن آب این موضوع را فراموش نکرده و از آیکونهای موجود در نوار ابزار سبز رنگ برنامه، میتوان به «ویرایش وزن، آمار وضعیت، یادآور و منو» اشاره کرد که در ادامه به بررسی هریک از این موارد خواهیم پرداخت.

ویرایش وزن: از آنجا که وزن انسان متغیر است، در صورت تغییر وزن خود از این طریق میتوانید نسبت به ویرایش آن اقدام کنید.

آمار وضعیت: با استفاده از این گزینه قادر خواهید بود مقدار مصرف آب را در بازه زمانی مشخصی پیگیری کنید.

یادآور: یکی از قابلیتهای مهم برنامه، امکان تنظیم اعلان است. با این قابلیت میتوانید تنظیم کنید که برنامه در زمانهای مشخصی موعد نوشیدن آب را به شما یادآوری کند.

منو: امکاناتی مثل «نمایش مقدار مصرف مایعات، گزارشگیری مصرف به صورت هفتگی و ماهانه، گزارشگیری وزن، یادآوریها، تنظیمات و...» در این بخش تعبیه شدهاند.

اپلیکیشن نوشیدن آب به صورت پیش فرض در بازههایی که به عنوان زمان خواب و بیداری اعلام کرده اید هر یک ساعت با ارسال یک پیام یادآوری (Notification) نوشیدن آب را به شما یادآوری خواهد کرد. البته میتوانید تنظیمات مربوط به یادآوری را هم به دلخواه خود تغییر دهید. حتی امکان تغییر تنظیماتی نظیر نوع صدای مربوط به یادآوری، بلندی صدا و استفاده از ویبره یا چراغ LED نیز امکانپذیر است.

مهندس سامان گلناری کارشناس IT درباره اپلیکیشن Water Drink Reminder میگوید: یکی از امکانات بسیار خوب این اپلیکیشن، پشتیبانی آن از ساعتهای هوشمند اندرویدی است و با استفاده از اپلیکیشن مکملی که روی ساعت هوشمندتان نصب میشود، میتوانید میزان آب مصرفی را بدون نیاز به لمس گوشی به اپلیکیشن اعلام کنید. همچنین اپلیکیشن، تاریخچه نوشیدن آب را به طور کامل ذخیره میکند و امکان گرفتن گزارش هفتگی، ماهانه یا سالانه میزان نوشیدن آب در قالب یک نمودار خطی وجود دارد.

در کنار مزیتهای گفته شده محدود بودن به سیستم عامل اندروید، گرافیک نه چندان جذاب، عدم امکان ایجاد صفحه شخصی و وجود تبلیغات زیاد از جمله معایب این اپلیکیشن است.

پریسا اصولی

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها