در این بخش به اخبار و خاطرات جالب حدود 50 سال ‌پیش پرداخته می‌شود. اخباری که از نظر نگارش تیتر و محتوا بسیار متفاوت‌تر از اخباری است که این‌روزها در روزنامه‌ها چاپ می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۱۸

حادثه تاسفبار فرو ریختن همه را غافلگیر کرد. غافلگیری دردناکی که از خود 16 کشته، 11 مجروح و دهها خانواده داغدار بر جای گذاشت.

حادثه در ساعت 2 و 50 دقیقه بعدازظهر روز پنجشنبه اتفاق افتاد.

کسانی که در سالن اصلی فرودگاه بودند، نخست صدای آهسته اما تیز شکاف برداشتن سقف را شنیدند، آنگاه مقداری سنگ و گل از سقف فرو ریخت که کمتر کسی متوجه آن شد و سپس صدای مهیب شکستن و فرو ریختن سقف بود که همه را وحشت زده کرد.

اینها همه چنان پی در پی و ناگهانی بود که هیچکس نتوانست حتی موقعیت خود را درک کند: آوار مرگ ناگهانی فرود آمده بود، چنان ناگهانی که کمتر کسی توانست از دایره هجوم آن فرار کند. قریب 1500 مترمربع از سقف سالن اصلی فرودگاه، از دو متر پس از در ورودی تا آن قسمت از سقف، که به دیوار انتهایی رستوران فرودگاه میرسد، فرو ریخته بود و همه کسانی را که در این محدوده بودند از مسافران و مستقبلین تا کارکنان فرودگاه زیر تلی از سنگ و خاک و آهن گرفته بود...

خبر حادثه بسرعت منتشر شد، موجی از اندوه و تاثر به وجود آورد و کسانی را که افراد خانوادهشان به عنوان مسافر یا بدرقه کننده یا مستقبل به فرودگاه رفته بودند، نگران کرد.

به فاصله کوتاه، ماموران پلیس فرودگاه، جریان حادثه را به اطلاع آتشنشانی و بیمارستانهای نزدیک و مسئولان امر رساندند.

روزنامه اطلاعات

16 آبان 1340

فداکاری یک دهقان

فداکاری یک دهقان جان صدها مسافر را در راه آهن تبریز نجات داد.

در دره قرنقو، کوه در روی خط آهن ریزش کرد و دهقانی پیراهن خود را آتش زد و راننده را از خطر آگاه ساخت.

قطار با کوشش زیاد راننده متوقف شد و جان 200 نفر از مسافران از خطر مرگ نجات یافت. هیأت مدیره راهآهن به این دهقان فداکار جایزه و پاداش داد.

روزنامه اطلاعات

9 آذر 1353

(سال ها بعد ماجرای دهقان فداکار به کتاب های درسی راه پیدا کرد و همه با فداکاری ریزعلی خواجوی آشنا شدند ، دهقان فداکار سال گذشته آسمانی شد.)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها