آنچه از عملکرد بهینه باتری گوشی باید بدانید

پشت پرده خالی‌کردن ناگهانی شارژ همراه

گاهی گفته می‌شود هوای سرد، باتری تلفن همراه را از کار می‌اندازد. اما هوا باید چقدر سرد باشد که روی ابزار شما اثر منفی بگذارد و مشکل ایجاد کند؟ به گزارش جام‌جم و به نقل از ایسنا، اغلب دیده می‌شود باتری‌های خودرو از کار می‌افتند و نیاز دارند با استفاده از دستگاه‌های دیگر به کار انداخته شوند. آیا این قاعده برای گوشی هوشمند شما هم صدق می‌کند؟ آیا دستگاه شوکی وجود دارد که با استفاده از آن بتوان گوشی هوشمند شما را به کار انداخت؟
کد خبر: ۱۱۴۱۵۳۹

اول از همه، باید بدانید چه نوع باتری ای در گوشی شما وجود دارد و این را باید در وبگاه سازنده گوشی خود پیدا کنید یا ممکن است اطلاعات لازم روی جعبه گوشی نوشته شده یا اگر بتوانید به باتری دسترسی داشته باشید روی خود باتری موجود باشد.

در حال حاضر بسیاری از سازندهها، از باتریهای لیتیوم ـ یونی استفاده میکنند که با نامهای باتری Li-ion یا LIB شناخته میشود. باتریهای لیتیوم ـ یونی با جابهجا کردن یونها بین قطب منفی و مثبت برای شارژ یا تخلیه شارژ کار میکنند. در این بین، دما میتواند در چگونگی جابهجایی یونها بین الکترودها موثر باشد. اگر هوا بسیار سرد شود، یونها حرکت نمیکنند و باتری کار نخواهد کرد، البته نکته کلیدی این است برای چنین شرایطی، هوا باید واقعا خیلی سرد باشد. حقیقت این است در دمای کمتر از 40 درجه سانتیگراد زیر صفر، فعالیت باتری متوقف میشود. در دمای کمتر از 20 درجه سانتیگراد زیر صفر، درصدی از شارژ باتریهای لیتیوم ـ یونی تخلیه میشود و در دمای بیشتر از صفر درجه سانتیگراد، باتری لیتیوم ـ یونی بدون مشکل شارژ خواهد شد.

همچنین در دمای بیشتر از 45 درجه سانتیگراد، باید از شارژ کردن باتریهای لیتیوم ـ یونی بپرهیزید و البته در دمای بیشتر از 60 درجه سانتیگراد، باتری لیتیوم ـ یونی شروع به تخلیه شارژ میکند.

دمای مناسب برای شارژ باتریهای لیتیوم ـ یونی بین 10 تا 30 درجه سانتیگراد است. در حالی که میزان شارژ مناسب که باید در باتری ذخیره شده باشد، بین 40 تا 80 درصد است. اگر این توصیهها را جدی بگیرید، میتوانید مطمئن باشید عمر باتری شما افزایش مییابد. همچنین توجه داشته باشید باتریهای لیتیوم ـ یونی گاهی به طور خودکار شروع به تخلیه شارژ میکنند که این موضوع البته بین تولیدکنندگان مختلف متفاوت است، اما معمولا هر ماه بین 5/1 تا 2 درصد رخ میدهد که البته به دما نیز بستگی دارد. متوسط طول عمر باتری گوشی تلفن همراه بین 500 تا هزار چرخه است و هر چرخه زمانی است که باتری شما به اتمام رسیده و دومرتبه شارژ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها