معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی 35 درصد علل مرگ افراد 15 تا 40 ساله در تهران ضربه مغزی است که یکی از شایع‌ترین علل مرگ در این شهر است، اما این موضوع به بررسی دقیق‌تر نیاز دارد.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۴۶

به گزارش ایرنا، رضا ملکزاده در مراسم رونمایی از دستاوردها و محصولات دانش بنیان مرکز تحقیقات پزشکی قانونی افزود: سازمان پزشکی قانونی ضربه مغزی را دلیل این مرگها در تهران اعلام میکند که ممکن است ناشی از حوادث ترافیکی یا حوادث ناشی از ساخت و سازها در تهران، مانند برخورد آجر به سر مردم هنگام ساختمان سازی باشد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: باید علت این مرگها را در تهران به دقت شناسایی کرد، چون تابلوی علل مرگ در این شهر بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: باید کارهای مشترکی با سازمان پزشکی قانونی انجام شود تا برخی از این مشکلات و مسائل برای شناسایی بهتر علل مرگ در تهران حل شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: یک مساله مهم در سازمان پزشکی قانونی، نبود اتوپسی (کالبدشکافی) در ایران است و در همه جای ایران این کار تعطیل شده، البته اتوپسی برای تحقیقات پزشکی ضروری است.

وی یادآور شد: ما علاقهمندیم به سوالهایی که در بخش تحقیقات وجود دارد، پاسخ دهیم و آمادگی داریم از طرحهای داخلی حمایت کنیم تا اجرا شود.

ملک زاده ادامه داد: باید در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، شرکتهای دانش بنیان ایجاد و امکانات مورد نیاز آنها نیز تامین شود، چون بودجههای دولتی محدود است و کارهای مهم را نمیتوان با این بودجهها انجام داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها