معاون اول قوه قضاییه گفت: دادگاه، دری‌اصفهانی را محکوم و تجدیدنظر هم حکم را تایید کرده و این پرونده هم با حضور وکیل رسیدگی شده؛ بنابراین ایشان از نظر دادگاه جرمش ثابت و حکمش قطعی است.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۱۸

به گزارش فارس، غلامحسین محسنی اژهای در خصوص اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه وزیر اطلاعات و نمایندگانش عنوان کردند که ادعای جاسوسی دری اصفهانی کذب است و وی از نظر ما جاسوس نیست و قوه قضاییه هم تحت فشارهای خارجی مجبور شده حکم حداقلی 5 سال حبس بدهد، گفت: من از نقل قول ها اطلاعی ندارم اگر چنانچه منظور این است که اتهام این فرد جاسوسی نیست حتما غلط است، اگر هم فردی که اتهام جاسوس بر او هست وزارت اطلاعات بگوید هست یا نیست غلط است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: وزارت اطلاعات می تواند بگوید بر اساس اسناد و مدارک از نظر من فلانی متهم به جاسوسی است یا نیست اما وزارت نمی تواند بگوید از نظر من جاسوس است. چون زمانی می تواند این را بگوید که ثابت شده باشد.

اژهای گفت: مرجع اصلی در این خصوص قوه قضاییه است و اینکه میگویند حکم حداقلی بوده است بی خود می گویند.

وی ادامه داد: احکامی که صادر میشود در خصوص این اتهام بین 5 تا 10 سال است و قاضی بر اساس تشخیصی که می دهد حکم می کند و حداقلی نیست.

وی درباره درخواست اعاده دادرسی مرتضوی گفت: هر کسی که درخواست اعاده دادرسی کند، ثبت میشود و این به معنای پذیرفته شدن نیست. پس از ثبت، بررسی میشود تا ببینند پذیرفته میشود یا خیر. اگر اعاده دادرسی بر اساس چند بندی که در قانون پیشبینی شده، باشد پذیرفته میشود و در غیر این صورت رد میشود.

معاون اول قوهقضاییه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دادستان کل کشور در زمان استعفای نجفی شهردار سابق تهران و اینکه اعضای شورای شهر این اظهارات را مداخله در امور شورای شهر دانستند گفت: آقای منتظری تا جایی که به یاد دارم گفته بود، شهردار خودش گفته نمیتوانم ادامه بدهم و اگر احیاناً شهردار بعدی منصوب نشود و مشکلات شهر روی زمین بماند، فردا آیا شورای شهر در مقابل تاخیر و پذیرش استعفا و مشکلات به وجود آمده مسئول است یا خیر و آیا مدعیالعموم میتواند ورود کند یا خیر؟ اگر به این جهتی که من شنیدم باشد، دخالت نیست و در واقع یک واقعیتی بیان شده است.

منشا نابسامانی ارز، دلالها نیستند

محسنی اژهای درباره تلاطم بازار ارز به رغم دستگیری برخی افراد و متهمان گفت: منشاء که قطعاً دلالها نیستند. در مسأله ارز حتما یک بخشی ممکن است با کمک قوهقضاییه حل شود اما یقیناً مسأله ارز با بگیر و ببند تمام نمیشود و در این شکی نیست و خود دولت و بانک مرکزی هم میداند و نباید توقع داشته باشیم، صرفا با اقدامات قضایی مسئله ارز حل شود. وی افزود: یک بخشی دستگیریهاست و قطعا تاثیر دارد و افرادی که بر خلاف سیاست های اعلامی و مقررات دولتی عمل کنند، طبیعی است با برخوردهای قوهقضاییه مواجه میشوند و یقیناً این اقدامات بی تاثیر نبوده است.

معاون اول قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت بقایی نیز اظهار کرد: ایشان در حال تحمل کیفر است و اگر هر وقت نیاز به اقدامات درمانی داشته باشد، تا جایی که امکان دارد در داخل زندان انجام میشود و در غیر آن در خارج از زندان صورت میگیرد اما الان آخرین وضعیت را خبر ندارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها