مجتبی تونه‌ای، مدیر رادیو معارف در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از پخش برنامه‌های متعدد این رسانه دینی در این ایام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۴۰

مدیر رادیو معارف با اشاره به برنامههای ماه رمضان به جامجم گفت: برنامههای گسترده این رادیو در رمضان 97 در قالبهای متنوع با موضوعات اخلاق و رسم بندگی تقدیم مخاطبان فرهیخته صدای فضیلت و فطرت خواهد شد.

وی عنوان کرد: این رسانه با ویژهبرنامه «جشن ضیافت» حلول ماه پرخیر و برکت رمضان را جشن میگیرد و به استقبال ماه مهمانی خدا خواهد رفت.

مدیر رادیو معارف افزود: برنامه زنده «بهشت اجابت» و «ضیافت» ویژه لحظات ملکوتی سحر و افطار است که با هدف ارتقای معرفتی مخاطبان درخصوص معارف ماه مبارک رمضان و راههای دستیابی به حلاوت و شیرینی در عبادات روی آنتن خواهد رفت. پخش ادعیه ابوحمزه ثمالی، دعای مجیر، جامعه کبیره و دعای افتتاح از دیگر برنامههای رادیو معارف در ماه رمضان است. وی همچنین برنامه‌های «بر بال سخن» و «حقیقت بندگی» را از جمله برنامه‌هایی دانست که رادیو معارف در موضوعات مرتبط با ماه رمضان تقدیم شنوندگان خداجو می‌کند.

مدیر رادیو معارف تصریح کرد: در ماه بهار قرآن، مراسم ترتیل خوانی آیات وحی توسط قاریان برجسته کشور در دو نوبت صبح و عصر از رادیو معارف پخش می‌شود. جزء‌خوانی قرآن کریم صبح‌ها پس از اذان و نماز صبح از جوار بارگاه ثامن‌الحجج(ع) و عصرها در ساعت 14 و 45 دقیقه به صورت مستقیم از حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه(س) در برنامه «در محضر قرآن» تقدیم مومنان روزه دار می‌شود.

تونه‌ای از پخش برنامه «تفسیر آفتاب» و «سیره آفتاب» خبر داد و گفت: این دو برنامه در ماه مبارک رمضان و به‌مناسبت تقارن آن با سالروز رحلت معمار کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از رادیو معارف پخش می‌شود که به‌ترتیب به تفسیر سوره حمد حضرت امام خمینی(ره) و بررسی سیره علمی حضرت امام خمینی(ره) اختصاص دارد.

وی از طرح احکام روزه و پاسخ‌گویی مراجع معظم تقلید به سؤالات شرعی مخاطبان در برنامه «زمزم احکام» گفت: در این ایام شنوندگان می‌توانند سوالات خود را با برنامه مطرح و پاسخ خود را از برنامه دریافت کنند.

تونه‌ای از پخش برنامه «غرفه‌های نور» خبر داد و گفت: این برنامه با هدف اطلاع‌رسانی و پوشش فعالیت‌های نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از امواج فضیلت و فطرت پخش خواهد شد.

مدیر رادیو معارف از برنامه شبانگاهی «زیر نور ماه» خبر داد و گفت: این برنامه هر شب از رادیو معارف به طور زنده پخش می‌شود و به گفت‌وگوی صمیمی با اهالی فرهنگ اختصاص دارد.

وی افزود: در این ایام مسابقه «طعم رمضان» از رادیو معارف روی آنتن خواهد و علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند ضمن بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی در یک رقابت جذاب رادیویی نیز شرکت کنند. برنامه‌های «کلام‌امام»، «حدیث آفتاب» و «پیام ولایت» از منظر امام راحل‌(ره) و رهبر معظم انقلاب به موضوع آثار و برکات رمضان و فرصت‌های معنوی این ماه خواهد پرداخت و در این ایام با حضور کارشناسان دینی و صاحبنظران مباحث اخلاق اسلامی در برنامه‌های «خانه مهر»، «صبح‌روشن»، «مهربان باشیم» و جنگ شبانه «شبستان» با موضوع رمضان، برکات آن و راه‌های دستیابی به معنویت در این ماه روی آنتن خواهد رفت.

تونه‌ای در پایان از پخش ویژه برنامه‌های «مادر مؤمنان»، «کریمانه»، «کریم اهل بیت»، «فیض حضور»، «ماه و محراب»، «شمارش معکوس»، «بدرقه»، «جشن‌بندگی» و «شکرانه» به ترتیب در مناسبت‌های وفات همسر گرامی پیامبراکرم(ص)، میلاد امام حسن مجتبی(ع)، لیالی پربرکت قدر، ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع)، روز قدس، وداع با ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر خبر داد و معارف جویان را به همراهی با برنامه‌های صدای فضیلت در ماه ضیافت الهی دعوت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها