آقا رضا صادقی که معرف حضور هستند؟! «مشکی رنگ عشقه و ...». آقا رضا که تو این سال‌ها مخاطب و طرفدارهای قابل توجهی هم برای خودش دست و پا کرده در زمره خوانندگانی هست که نسبت به وقایع و پدیده‌های اجتماعی دور و اطراف خودش بی‌تفاوت نیست و هر از چندی با طرح این موضوعات، نگاه و رویکرد خودش را نسبت به این مسائل بیان می‌کند. بچه محله شیراول بندرعباس که برخلاف ظاهرش، دل نازکی هم دارد این مرتبه در جدیدترین مورد هم سفره دلش باز شده و این دفعه نه از جایگاه یک خواننده و فعال موسیقی بلکه از جایگاه پدر دو دختر با مخاطبان خودش درد دل کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۸۷

بعد هم نشسته و یک متن راجع به مشکلات دختران جوان و نوجوان نوشته و اهمیت به این قشر و
راهنمایی و ...

بگویی نگویی یادداشت آقا رضا تا حدی شبیه دبیر پرورشی‌های دوران راهنمایی است که شاید خیلی از ماها با آن آشنا باشیم. آقا رضا در بخش‌هایی از یادداشتش اشارات صریح و روشنی به بعضی مسائلی که دخترها با آن گرفتار هستند کرده و نوشته:‌ «یه دختر یا حتی یه پسر وقتی عشق و بفهمه درستش، نمی‌تونه مهربونی نکنه، دختری که از پدرش، برادرش، مادرش و در کل اطرافیانش هر لحظه دوست دارم بشنوه هر دوست داشتی و قبول نمی‌کنه... امروز اگر می‌بینیم بعضی دختران ما با صورت و سیرتشون هـزار بازی مصنوعی می‌کنن که دیده بشن فقط برای اینه که زیبایی‌هاشون توی خونه دیده نشده و یا تمجید نشده ... و وای از روزی که از ترس خودی به راه بی‌خودی پناه ببرن.»

البته خواننده مشکی‌پوش دوست‌داشتنی ما قبل از زدن جوالدوزش به دیگران، از انتقاد به خودش هم غافل نبوده و سوزنی هم به خودش زده و گفته که من هم عصبانی می‌شوم و بعضا بدرفتاری می‌کنم اما ... اجازه بدهید اینجا هم عین صحبت‌های آقا رضا را بخوانیم: «من هم گاهی با دخترام عصبی میشم و برخورد می‌کنم، اما با دخترام نه دشمنام، بزاریم دخترامون بدونن که فرصت دارن با خود ما اشتباهاتشون و جبران کنن و اصلاح کنن.» آقا رضا در بخش دیگری از متن خودش این را هم اضافه کرده که باید در چارچوب فرهنگ عرفی و شرعی، حواسمان به دختران‌مان باشد و البته آزادی‌های مشروع آنها را هم محدود نکنیم: «دخترامون و تشویق کنیم، بالا ببریم، روحشون و جسمشون و تقدیر کنیم. نمی‌گم بر خلاف فرهنگ‌ها و نگرش‌ها باشیم اما قربانی اشتباه فرهـنگی نکنیم ... خوبه کنار اشتباهات دخترامون باشیم و درستش کنیم و اگر نه آدم درست که حالش براش کافیه.»

در کوچه و خیابان و به طور کلی در جامعه امروز شما هم احتمالا چشمتان به چهره‌های اجق وجق بعضی دختران و پسران خورده و شاید تعجب هم کرده باشید. احتمالا برایتان جالب باشد که بدانید رضا صادقی توی یادداشت خود به چنین افرادی هم اشاره کرده و گفته بخش زیادی از این آدم‌ها به خاطر رنج تنهایی و بی‌توجهی به سمت چنین شکل و شمایلی می‌روند. به قول خودِ صادقی «اونی که سرتا پاش و تتو می‌کنه یا صورت و لب و گونه و فک و خلاصه هر جا که بشه رو دچار تغییر غیر معمول می‌کنه روانی نیست، فقط تنهاست و توجه میخواد همین!»

خواننده 39 ساله ما که سال بعد قدم به 40 سالگی خواهد گذاشت ته حرف‌هایش اشاره‌ای هم به این کرده: «دختران امروز ما،‌ مادران فردای این سرزمین هستند که باید هوایشان را داشت تا اینها هم هوای نسل بعد از خودشان را داشته باشند. به قول خودش دختر امروز، مادر سازنده فردای یک جامعه است و خودش هم در این ساخت سهمیه دارد پس بزرگ بارشون بیاریم که آینده بزرگانی به جامعه تحویل بدن.» احتمالا آقا رضا با این حرف‌ها باید نقد و گلایه بعضی فمینیست‌ها و امثالهم را به جان بخرد که چرا از این سن که هنوز کودک هستند،‌ دارد مثل همان معلم‌های پرورشی موضوع را تحلیل کرده و به «تیارا» و «ویانا» نگاه‌های جنسیتی دارد و از این حرف‌ها!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها