دفاع از حقوق کاربران در اتاقهای گفتگو

بحث دفاع از حقوق کاربران در اتاقهای گفتگو و عدم انتشار مشخصات و هویت آنها از سوی مراکز خدمات اینترنت مباحث جدید حقوقی - اینترنتی را برانگیخته است ارائه هویت کاربران اتاق گفتگو از سوی سرویس دهندگان خدمات اینترنتی کوچک مدتهای مدیدی است
کد خبر: ۱۱۴۰۹
که اذهان را به خود مشغول کرده است و حالا برخی گروهها با تشکیل اتحادیه هایی ، قصد دفاع از کاربران علیه متجاوزان به حقوق فردی را دارند این گروهها با تشکیل وب سایت : syberslpp.org و ارسال ایمیل به مراکز خدمات اینترنتی کوچک ، از آنها خواسته اند تا پیش از ارسال مشخصات کاربران ، این موضوع را به صورت اخطار برای کاربران ارسال کنند از سوی دیگر تعقیب کنندگان چنین پرونده هایی ، بیشتر با هدفهای مالی و کسب درآمد و باج خواهی دست به این کار می زنند. یک کارشناس ارشد مرکز اطلاعات محرمانه الکترونیکی می گوید شرکتهایی که ثبات اقتصادی ندارند اغلب در ثبت تعقیب های حقوقی و قضایی فعالیت می کنند شرکتها از تعقیب قضایی استفاده می کنند تا دریابند که کارمندان آنها اسرار شرکت را در اینترنت آشکار کرده اند یا نه ؛از سوی دیگر بسیاری از افراد هرگز به طور رسمی مطلع نمی شوند که مشخصات آنها فاش شده است زیرا همه پرونده ها به دادگاه و محاکمه ختم نمی شوند. فردی که به طور ناشناس وارد چت روم شده بود، می گوید پس از آن که مراکز خدمات اینترنتی مشخصات او را بدون اطلاعش فاش کرد تهدید جانی می شود فرنچ مدیر اجرایی موسسه مجهول الاسم می گوید که خوشبختانه سال گذشته بیشتر مراکز خدمات اینترنی ها کار خود را با آگاهی استفاده کنندگان ، بهتر انجام دادند. گروههای خصوصی سازی ، تلاشهای بزرگترین شرکتهای خدماتی اینترنت شامل یاهو، ارت لینک ، آمریکن آن لاین و مایکروسافت را به دلیل اتخاذ سیاست آگاهی رساندن به استفاده کنندگان ، تحسین می کنند البته یک کارشناس ارشد معتقد است که بیشتر این شرکتها هنوز باید وعده های خود را به طور کتبی اعلام کنند. شرکتهای کوچک ممکن است چیز زیادی در این خصوص ندانند اغلب به این دلیل که برای آنها اخطاریه فرستاده نمی شود مدیر اجرایی شرکت مرکز خدمات اینترنتی ویرجینیا آلیانس می گوید از میان چهل گروهی که او نمایندگی آنها را به عهده دارد تنها یک شرکت اخطار دریافت کرده است
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها