شهروندان فلسطینی روز گذشته برای هفتمین جمعه متوالی در تظاهرات بزرگ «بازگشت» شرکت کردند. تظاهرات بزرگ دیروز «جمعه هشدار» نام گرفته بود‌. این تظاهرات در آستانه فرا رسیدن موعد انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس (روز یکشنبه) برپا می‌شد و به همین دلیل از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار بود‌. روز گذشته صدها فلسطینی از مناطق مختلف راهی مناطق مرزی باریکه غزه شدند تا خود را برای شرکت در این تظاهرات بزرگ آماده کنند. اشغالگران صهیونیستی نیز همانند هفته‌های گذشته با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور به استقبال شهروندان فلسطینی رفتند. در آغاز درگیری‌های روز گذشته 15 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند. گفته می‌شود از آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت در 30 مارس گذشته تاکنون 53 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و نزدیک به 9000 نفر دیگر زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۵۳

یحیی السنوار از مقامات جنبش حماس روز گذشته درباره تداوم راهپیماییهای بازگشت، گفت: ما به دنبال تحقق حقوق مردممان هستیم و میخواهیم مسأله غزه و فلسطین مسالمتآمیز حل شود. السنوار با اشاره به ظالمانه بودن محاصره رژیم صهیونیستی، گفت: اسرائیل به خاطر اینکه مردم فلسطین در سال 2006 آزادانه در انتخابات قانونی، جنبش حماس را انتخاب کردند، آنها را مجازات میکند.

روز یکشنبه قرار است طی مراسمی سفارت آمریکا در بیتالمقدس افتتاح شود . برخی منابع خبری میگویند به رغم هیاهو و جار و جنجالهای صهیونیستی نیمی از مهمانانی که برای این مراسم دعوت شدهاند حاضر به شرکت در آن نشدهاند. اسرائیل تاکنون از دیپلماتهای 86 کشور برای حضور در این مراسم دعوت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها