رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه گفت: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه بیش از هر چیز خود شرکت‌های آمریکایی را هدف گرفته و باعث شده آنها ضررهای هنگفتی را تجربه کنند.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۵۸

به گزارش راشاتودی، الکسیس رودزیانکو، رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه گفت: اقدامات تنبیهی آمریکا علیه روسیه بیش از آنکه به ضرر روسیه باشد، اقتصاد آمریکا را دچار مشکل کرده است.

وی گفت: تحریمهای اخیر که آمریکا علیه روسیه وضع کرده، باعث شده است بسیاری از شرکتهای آمریکایی بخصوص شرکتهای بزرگ این کشور ضررهای هنگفتی متحمل شوند.

رودزیانکو ادامه داد: در طول سفر به واشنگتن یکی از شرکتهای بزرگ آمریکایی اعلام کرد تأثیر احتمالی این تحریمها بر شرکتهای آمریکایی بسیار چشمگیر خواهد بود. این شرکت که هماکنون در حال فعالیت در روسیه است بالاجبار باید قراردادهای کوتاه و بلندمدت خود را به حالت تعلیق درآورده و احتمالا حدود یک میلیارد دلار از این محل متضرر شود.

این مقام روس افزود: چشمانداز ضرر شرکتهای آلمانی نیز از محل تحریم شرکت آلومینیوم روس آل حدود ده میلیارد یورو برآورد میشود. در حال حاضر شرکتهای تجاری در تلاش هستند با تأثیرگذاری بر تصمیم مقامات، از تأثیر منفی تحریمهای غرب علیه روسیه بکاهند که البته تا حدودی در این زمینه موفق شدهاند.

رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه گفت: اقدام وزارت خزانهداری آمریکا علیه شرکت روسال روسیه بیسابقه بود. ماه گذشته میلادی وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد واشنگتن احتمالا تحریمهای خود را علیه روسآل به عنوان دومین شرکت تولیدکننده آلومینیوم در جهان لغو کند.

رودزیانکو معتقد است: تحریمهای آمریکا به نفع رقبای خارجی شرکتهای آمریکایی تمام شد.

وی با اشاره به خودروساز آمریکایی فورد و مدل پرفروش محبوب F150 این شرکت، گفت: این شرکت خودروسازی از آلومینیوم برای تولید محصولات خود استفاده میکند تا بتواند وزن آنها را تا حد ممکن کاهش دهد. اگر روس آل صادرات آلومینیوم خود را به آمریکا متوقف کند، این شرکت نخواهد توانست آلومینیوم موردنیاز خود را تأمین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها