این که فرهاد فخرالدینی شاگرد استادان بزرگ موسیقی بوده، این که شاگردان بسیاری تربیت کرده که از نامداران موسیقی هستند، این‌که او موسیقیدان، آهنگساز و رهبر ارکستر است، قطعات به‌یادماندنی ساخته، ارکستر موسیقی ملی ایران را بنیان گذاشته و در زمینه موسیقی از آهنگسازی تا سمت اجرا را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد، یک طرف و موسیقی ماندگارش برای سریال‌های تلویزیونی بخصوص سریال امام علی (ع) یک طرف.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۶۶

تقریبا مخاطبان عام و خاص موسیقی، فرهاد فخرالدینی را با موسیقی این سریال میشناسند و کسانی که کمی بیشتر دربارهاش میدانند احتمالا مطلع هستند موسیقی سریالهای سربداران، بوعلی سینا، روزی روزگاری و کیف انگلیسی هم از کارهای فخرالدینی است و این که او 11 سال رهبر ارکستر ملی بود.

دستاوردهای فخرالدینی در موسیقی به اندازهای است که حتی احتمال حضورش در یک کنسرت یا قرارش برای یک همکاری میتواند خبر جذابی باشد. گویا قرار است فخرالدینی بزودی یک کنسرت را رهبری کند؛ علیاکبر قربانی یکی از رهبران ارکستر «فرهنگ و هنر» به مهر گفته از جمله برنامههای مهمی که در مجموعه ارکستر فرهنگ و هنر برای تابستان سال 97 در نظر گرفته شده، دعوت از استاد فرهاد فخرالدینی برای رهبری یکی از کنسرتهای این ارکستر است. جایگاه و منزلت فرهاد فخرالدینی به گفته قربانی میتواند درخشانترین و ارزشمندترین فعالیتهای ارکستر فرهنگ و هنر را رقم بزند.

به گفته قربانی، طبق برنامهریزیهای انجام گرفته این کنسرت به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی، تابستان امسال با اجرای یک رپرتوار متفاوت در شهر کاشان، میزبان علاقهمندان موسیقی ایرانی خواهد بود.

همچنین قرار است کنسرت محمد معتمدی نیز روزهای جمعه و شنبه پیش رو، در خانه طباطباییهای کاشان با همراهی ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر برگزار شود که البته رهبری این اجرا را شهرام توکلی و علیاکبر قربانی به عهده دارد. این ارکستر سمفونی پیشتر اجرایی با همراهی رامیز قلیاف، نوازنده مشهور تار آذربایجان داشته و مشتاق به همکاری با هنرمندان نامدار موسیقی است. باید دید فرهاد فخرالدینی هم از همکاری با ارکستر فرهنگ و هنر استقبال میکند یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها