با گذشت 14 سال از قتل مرد میانسال که جنازه اش ازعمق چاه یک خانه متروک پیدا شده بود،راز این جنایت سر به مهر باقی ماند. اولیای‌دم مقتول درخواست کردند دیه از صندوق بیت المال به آنها پرداخت شود. به گزارش جام‌جم، اواخر سال 83 مرد میانسالی هراسان با کلانتری شهرری تماس گرفت و از کشف بقایای جسد یک انسان از چاه خانه‌ای متروک خبر داد. وقتی ماموران به خانه متروک رفتند با مرد میانسال روبه‌رو شدند. وی که ترسیده بود به ماموران گفت: مدتی است ملک قدیمی را خریده ام تا در آن ساخت و ساز کنم. تصمیم داشتم قبل از شروع ساخت و ساز چاه خانه قدیمی را تخلیه کنم، اما هنگام تخلیه چاه با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدم. بقایای جسد یک انسان داخل چاه قرار داشت.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۵۷

بقایای جسد با کمک آتش نشانان از چاه بیرون کشیده و با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. تلاش برای افشای هویت قربانی آغاز شده بود که پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد مرد میانسال بهخاطر خفگی جان سپرده است. با تکمیل تحقیقات مشخص شد نشانیهای روی جنازه با نشانیهای مرد گمشدهای به نام احمد که از دو ماه قبل خانوادهاش ناپدید شدن وی را اعلام کرده بودند مطابقت دارد. به این ترتیب خانواده احمد به پزشکی قانونی رفتند تا آزمایش DNA از آنها دریافت شود. پسر و دختر احمد اعلام کردند پدرشان دو ماه قبل برای انجام یک معامله از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت.وقتی پزشکی قانونی اعلام کرد DNA دریافت شده از جسد متلاشی قابل تشخیص نیست، خانواده احمد به بانک ژنتیک معرفی شدند. با بررسی و تحقیقات تکمیلی در بانک ژنتیک روشن شد جسد متعلق به احمد است . به این ترتیب اولیای دم خواستار پیگیری پرونده شدند و برای قاتل پدر 43 سالهشان قصاص خواستند، اما با گذشت 14 سال از این ماجرا هیچ ردی از قاتل یا قاتلان به‌دست نیامد. به این ترتیب راز جنایت خاموش برملا نشد و اولیای‌دم درخواست کردند دیه از صندوق بیت المال به آنها پرداخت شود.

آنها دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمد باقر قربان زاده و با حضور یک قاضی مستشار حاضر شدند و درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند. در پایان جلسه، هیات قضایی وارد شور شد و با درخواست اولیای‌دم موافقت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها